თემატური გეგმები

       ქსნის  საჯარო  სკოლის მე-7  კლასის თემატური  გეგმა
ქართულ  ენასა   და  ლიტერატურაში
                       მასწავლებელი:  ნ.  ქუმსიაშვილი
სასწავლო  კურსის  ხანგრძლივობა   170  აკადემიური   საათი
სახელმძღვანელო:  ნ.  მაღლაკელიძე,  ნ.  ღონღაძე  ,,ქართული  ენა   და  ლიტერატურა’’

     თემა
თემატური  ერთეული
სთ
მიზნები
შედეგი
მეთოდები
აქტივობები
შეფასება
1
;;ფესვები’’
















ირ. აბაშიძე, ხმა  კატამონთან
იაკობ  გოგებაშვილი, ბურჯი ეროვნებისა
 მ. ჯავახიშვილი მიწის  ყივილი
მ. სალაძე ...ცრემლნარევი ინტერვიუ
გალაკტიონ  ტაბიძე -შინდისის  ჭადრებს
ნ.  დუმბაძე-HElADOS
ნ. დუმბაძე სამშობლო






4

3

10
2

3
10
2
.გაბმული  მეტყველების განვითარება;           .მხატვრული  ტექსტის  გააზრება;
. პოეტური  ტექსტის
აღქმა  და  მხ.  სახეებზე  დაკვირვება; .გამომეტყველებითი კითხვის  ჩვევის  დაუფლება;
.დედაენის  რაობა.თხრობითი სტრუქტურის  მახასიათებლების  გაცნობა,ბარბარიზმები,
ნასესხები  სიტყვები,
არქაიზმები, ნეოლოგიზმებისა  ფრაზეოლოგიზმების
რაობა





VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-12
VII-13
კითხვისთვის  მზადება;  ,,გონებრივი  იერიში’’,ტექსტის
კითხვა, ანალიზი.
გაკვეთილი- სემინარი, თავისუფალი  წერა
ჩუმი კითხვის  მეთოდი,  ვარაუდების  გამოთქმა, ჯგუფური  მუშაობა,
კითხვა;  მსჯელობა,
ანალიზი,
ჩართულობა
საშინაო  დავალება.









შემაჯამებელი






2
,,ვის  ჰქვია პატრიოტი?’’
ილია  ჭავჭავაძე-,,ბაზალეთის ტბა’
აკაკი  წერეთელი- განთიადი
აკაკი  წერეთელი-  სულიკო
ვაჟა-ფშაველა  ,,დამსეტყვე  ცაო’’
მ.  ლებანიძე  ოდესმე  დიდი  ყოფილა  საქართველო
შოთა  ნიშნიანიძე  ციტნე  დადიანი
სერგო  კლდიაშვილი-ერისთავი  ცოტნე
იაკობ  გოგებაშვილი-  შინაური  მიმოხილვა’’
3

4

4

4

4

2

2
2
პოეტური  ტექსტის  აღქმა, ინტონაციის  საშუალებით  ნაწარმოებში  ასახული  განწყობის
გადმოცემა.
 წაკითხულის  შეფასება  და  დასკვნების   გამოტანა. კრიტიკული  აზროვნების  განვითარება. წერის  სტრატეგიების  დაუფლება.
პრეზენტაციის  უნარის  განვითარება.რიტმის,ალეგ
ორიის რაობა,  კუმშვა და
კვეცა. პუბლიცისტური წერილი
VII-2
VII-3
VII-4
VII-5
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
ტექსტის კითხვა,
ინდივიდუალური
წერა; მხ.  მხარეზე
დაკვირვება; პრეზენტაცია; ,,გმირის  რუკა’’,
თავისუფალი  წერა,
გამომეტყველებითი
კითხვის  უნარის
ჩამოყალიბება.
ჯგუფური  მუშაობა.

მხ.  კითხვა,
ანალიზი,  მსჯელობა, დასკვნების  გამოტანა,
წერითი  დავალება,
პრეზენტაცია.


შემაჯამებელი






3
,,ისევ  გოლგოთა,  სისხლი  და ცრემლი’’
კოლაუ  ნადირაძე-25 თებერვალი
მ. ბასილაძე- დაუმარცხებელი  ასეული
მირზა  გელოვანი-  ნუ მწერ
ნ.შატაიძე-  ,,მოგზაურობა
აფრიკაში
4

4

3

10
კითხვის  სტრატეგიების  დაუფლება, ტექსტში  დასმული პრობლემის  გაანალიზება. პერსონაჟთა  მეტყველებაზე  დაკვირვება, წერილობითი  ტექსტის  აგება, რიცხვითი  სახელის  მართლწერა,ნაცვალსახელები,
დიალექტი,  ზმნისწინი,
VII-1
VII-4
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
VII-13

,,გმირის  რუკა’
,,ვიცი,ვისწავლე,მინ
და  ვიცოდე’’; ტექსტის  კითხვა-გააზრება, ზეპირი
მოხსენება, გეგმის  შედგენა, ,,მართული კითხვა’’
ინტერვიუ  მთავარ  გმირთან,
დებატები; 3.2.1.სტრატეგია;
კითხვა,  საშინაო  დავალება, ჩართულობა,
მსჯელობა, და
კვირვება, პრაქტიკული
სავარჯიშოები,

4
,,მამები  და შვილები’’
რ. ინანიშვილი-ჩიტების  გამომზამთრებელი
გურამ  დოჩანაშვილი-მთის  გადაღმა’’
ჩესტერფილდი-,,წერილები  ვაჟიშვილს’’
   გი დე  მოპასანი- ,,მინდვრებში’’

4

4

5

5
მხ. და  არამხ.  ტექსტის  წაკითხვა-გაანალიზება; ტექსტის  მიზნისა და ადრესატის  ამოცნობა;  კითხვისა  და წერის  სტრატეგიების  დაუფლება;
ზმნის  პირი,  სუბ.  და ობ.  პირების  რაობა,
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-8
VII-9
VII-12
VII-13
კითხვისთვის  მზადება; შინაარსის
გადმოცემა; წერის
სტრატეგია-RAFT;
ორიენტირებული
კითხვა; დავალების 
პრეზენტაცია; დისკუსია; 
კითხვა,  ანალიზი,
წერის  უნარი
დისკუსიაში  ჩართულობა,
პრეზენტაციის
უნარი


5
შემაჯამებელი


,,აქეთ  მარტო  სახელი  გვრჩება’’


ოტია  იოსელიანი-ეპიტაფია
 ს. კლდიაშვილი- ,,ძველთაძველი  ამბავი’’
  გოდერძი  ჩოხელი-,,წერტილიდა მძიმე’’



--
4

3

4


,,მართული  კითხვა’’,კითხვის  სტრატეგიების  დაუფლება; ტექსტში  დასმული
პრობლემების  გაანალიზება, საკუთარი  აზრის
დასაბუთება, გაარჩიონ  მთავარი  და  არამთავარი  პერსონაჟები,

VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-12
VII-14

,,ინტერვიუ  მთავარ
გმირთან, ,,ვიცი, მი
ნდა ვიცოდე,  ვისწავლე, ტექსტის  კითხვა  და  გაანალიზება, ,,ორმხრივ  ჩანაწერთა  დღიური’’, შინაარსის  გადმოცემა; ენობრივ  მხარეზე
დაკვირვება;  პაუზებით  კითხვა
ვარაუდების  სქემა;
დავალების  პრეზენ
ტაცია; 
გეგმის  შედგენა;
ინფორმაციის  მოძიება;
საშინაო  დავალება;

კითხვა, წერა
მსჯელობა,  აზ
რის ლოგიკური  დასაბუთება,
კითხვებზე  დამაჯერებელი  პასუხები, ტექსტის  გაანალიზება,
ინფორმაციის
მოძიება  და
სისწორე,
ჩართულობა


6
,,წინაპართა  შეგონებანი,,
ნოდარ  დუმბაძე-,,ჩემი  რუსთაველი’’
შოთა  რუსთაველი-,,შაირობა’’
დავით  გურამიშვილი- ,,დინარი’’
ილია  ჭავჭავაძე-  ჩვენი  ეხლანდელი  სიბრძნე  სიცრუისა’’
სულხან-საბა  ორბელიანი
 იგავები
4

5

1

3

2
რუსთაველი-ქართულ
ლიტერატურაში; მხ.და პუბლიცისტური
ტექსტების  აღქმა; იგავ-არაკის  რაობა და  მნიშვნელობა; კითხვის  სტრატეგიების  გამოყენება;  ჯგუფთან მუშაობა; მოსწავლის
მიერ  ინფორმაციის
გაზიარება;ციტატა
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
VII-13
კითხვისთვის  მზადება;  ტექსტის  გააზრება; დისკუსია;  წერილობითი  ტექსტის  აგება; ენობრივ  მასალაზე  დაკვირვება; მწერლის  ლექსიკაზე  დაკვირვება;
კითხვა,  წერა,
მსჯელობა,
ანალიზი, თხრობა, დისკუსიაში მონაწილეობა,


შემაჯამებელი






7
,,პური  მთხოვა  და ვაჭმიე’’
ხალხური-,,ლექსი  ვეფხვისა  და  მოყმისა’’
ხალხური--შემომეყარა  ყივჩაღი’’
კეისრის  მაგისტროსი’’
მათეს  სახარება’’
ჯეკ  ლონდონი- ,,მაწანწალა  და  ფერია’’
რ.  ინანიშვილი-  ,,კედელი’’
ნ.  დუმბაძე- ,,კორიდა’’

4

3
2
1

6
3
5
პოეტური  ტექსტის
აღქმა; წაკითხულის
შეფასება  და  დასკვნების  გამოტანა
ტექსტში დასმული
პრობლემების  გაანალიზება; საკ. აზრის  დასაბუთება,
წერილობითი  ტექსტის  აგება; ბალადა, ზმნის  კილო,
მსჯელობა  და  არგუმენტაცია,
VII-2
VII-3
VII-4
VII-5
VII-8
VII-9
VII-11
პრეზენტაცია;
ტექსტის კითხვა- გააზრება; მწერლის  ენაზე
დაკვირვირვება,
დამოუკიდებელი
მუშაობა; დისკუსია; პარალელის  გავლება; მხ.  ნაწარმოების  შედარება  ხალხურ  ნაწარმოებთან,
კითხვა, ანალიზი,
აზრის  დასაბუთება,
დისკუსიაში
ჩართულობა,
პარალელის
გავლება.

შემაჯამებელი








მუხრან  მაჭავარიანი-  ,,შენ-სისხლო  ჩემო’’
  პოეზიის  საღამო
  ღია  და  ინტეგრირებული
გაკვეთილები,            პროექტები
გამეორება
2

1
8
6

მხ. კითხვის  ოსტატობის  დაუფლება, ინფორმაციის  მოძიება
პროექტზე  მუშაობა,
VII-7,8,9.1,2,3

პროექტის  დაგეგმვა, ჯგუ
ფში  მუშაობა,
ინფორმაციის
მოძიება,პრეზენ
ტაცია, ღია  და
ინტეგრირებულ
გაკვეთილებში
აქტიურობა.








      ქსნის  საჯარო  სკოლის  მე-9 კლასის  თემატური  გეგმა  ქართულ  ენასა  და  ლიტერატურაში
  მასწავლებელი:  ნანა  ქუმსიაშვილი
  სახელმძღვანელო: ნ. მაღლაკელიძე,  ნ.  ღონღაძე  ,,ქართული  ენა  და  ლიტერატურა’’ IX კლ.
  
N
    თემა
თემატური
ერთეული
სთ
  მიზნები
შედეგი
მეთოდები/
აქტივობები
შეფასება
1.
მოქცევაი
ქართლისაი
ანა კალანდაძე-
,,მოდიოდა  ნინო
მთებით.,,
ლეონტი  მროველი- ,,ცხოვრება...ნინოსი
იოანე  მინჩხი- ,,ჰიმნი’’
შოთა  ნიშნიანიძე-
,,ზედაზენი’’
3



8


2

2
გაბმული  მეტყველების
განვითარება;
მხ. ტექსტის
გააზრება;
პოეტური  ტექსტის  აღქმა და  მხ.
სახეებზე  დაკვირვება;
გამომეტყველების
კითხვის  ჩვევის
დაუფლება;
კითხულობს  ტექსტებს,  რომლებიც  შეიცავენ  სხვადასხვა  თვალსაზრისს
და  გამოხატავს
საკუთარ  დამოკიდებულებას;



შემაჯამებელი N.1

1




2.
ოდესმე  დიდი
ყოფილა  საქართველო
დავით  აღმაშენებელი-,,ანდერძი’’
დავით  აღმაშენებელი-,,გალობანი  სინანულისანი’’
ანა კალანდაძე-  ,,ფეხი  დამადგით
არსენ  იყალთოელი-,,დავით  აღმაშენებლის  ეპიტაფია’’
აკაკი  წერეთელი-
,,თორნიკე  ერისთავი’’
2




1


2


15





მოსწავლეთა  მიერ  ინფორმაციის
გაზიარება;
კონტექსტის  შესაბამისად  მოსწავლეთა  სამეტყველო  ქცევის  წარმართვა; წერითი
უნარების  განვითარება.
მსჯელობა  და  დასკვნების  გამოტანა.

იყენებს  კითხვის
მიზნის   სტრატეგიებს, წერილობით გადმოსცემს
საკუთარ  თვალსაზრისს,შეუძლია  დეტალური  ინფორმაციისა  და განსხვავებული
თვალსაზრისების
გადმოცემა.



შემაჯამებელიN.2

1




3.
კარგ  ყმად  ვინა  ვთქვათ..
ვაჟა-ფშაველა-,,კაი
ყმა’’
ვაჟა-ფშაველა- ,,გმირის  იდეალი
ფშაურ  პოეზიაში’’
შოთა  რუსთაველი-,,ანდერძი  ავთანდილისა’’
რ. ინანიშვილი- ფრთხებიან ყვავები
დამბაჩის  ხმაზე?’’
ილია  ჭავჭავაძე-
,,დაე, თუნდ  მოვკვდე’’
გოდერძი  ჩოხელი-
,,თეთრჩოხიანი  და
შავჩოხიანები’’
2



2



6


4


2


4
კითხვის  სტრატეგიების
მიზნობრივად
გამოყენება;
ჯგუფთან(პარტნიორ
თან) მუშაობა;
ლექსის  რაობა;
ენობრივი  მასალა; მრავალპლანიანი  ტექსტის  ანალიზი, ეპოქის  ტენდენციების
გააზრება, ლიტ. პარალელების  გავლება. საკუთარი  პოზიციის  გამოხატვა,
ტექსტში  ხედავს
პრობლემის  გადაწყვეტის  სხვადასხვა  პერსპექტივას, იყენებს  ენობრივი  მახასიათებლების
ცოდნას  სტრუქტურის
ასახსნელად,იყენებს  კითხვის  მიზნის  შესაბამის  სტრატეგიებს.
ჯგუფური
მუშაობა,


შემაჯამებელი N 3

1




4.
სიცოცხლეო
ჩემო
გურამ  ასათიანი-
უსიყვარულოდ’’
,,ხვარამზეს  ლექსი’’-ხალხური
შოთა  რუსთაველი
,,ვეფხისტყაოსანი’’
ბესიკი-,,ტანო ტატანო’’
შტეფან  ცვაიგი-,,უცნობი  ქალის  წერილი’’
ანა  კალანდაძე- ,,ბროწეულები’’
პაოლო  იაშვილი-
,,დარიანული’’
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი-  ,,საყურე’’
1

2


5

2


6

1

2


2
პოეტური  ტექსტის
აღქმა  და  მხატვრულ  სახეებზე  დაკვირვება;
ძირითადი  სამეტყველო  უნარების  განვითარება;
აზრის  ლოგიკურად
ჩამოყალიბების
უნარი;  გააზრებული  კითხვისა  და  მსჯელობის  უნარის
განვითარება; 
იყენებს  კითხვის
მიზნის  შესაბამის  სტრატეგიებს,
მისთვის  სასურველი  ფორმით  გადმოსცემს  ტექსტში  ასახულ
პრობლემას,



შემაჯამებელიN4

1




5.
სული  საზღვრებს  გადასცდება  ფრენით
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი-,,წერილი  მაიკო
ორბელიანისადმი’’
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი-,,სული  ობოლი’’
ტერენტი  გრანელი
,,გულიდან  სისხლის  წვეთები’’
,,გაზაფხულის  საღამოა  მშვიდი’’
ვ. გაფრინდაშვილი
,,სანტიმენტალური
ტრიოლეტი’’
რ. ჭეიშვილი-,,ლურჯი  ფრინველი’’
რიჩარდ  ბახი-
,,თოლია  სახელად
ჯონათან  ლივინგსტონი’’
2




3


2


1

2


3



7
მოცემული  ტექსტის
დაკავშირება  ადრე
შესწავლილ  ნაწარმოებთან;  ფაქტებსა  და  მოვლენებს  შორის
მიზეზშედეგობრივი
კავშირების დანახვა;
მხატვრულ- გამომსა
ხველობითი  საშუალებების   მითითება;
ისმენს  და  აფასებს დისკუსიის  მონაწილეთა მეტყველებას, მსჯელობს  ტექსტის  ენობრივ  თავისებურებებზე, გამოხატავს  საკუთარ  დამოკიდებულებას  წაკითხულის  მიმართ,  იყენებს
ენობრივი  მახასიათებლების
ცოდნას, წერილობით  გად
მოსცემს  საკუთარ თვალსაზრისს.



შემაჯამებელი N.5

1




6.
სადაურსა
სად  წაიყვან
სულხან- საბა ორბელიანი-,,მოგზაურობა  ევროპაში’’
მუხრან  მაჭავარიანი-,,საბა’’
დავით  გურამიშვილი-,,დავითიანი’’

6




2


8
მსჯელობისა  და  მარტივი  კვლევითი
უნარ-ჩვევების  განვითარება;  დისკუსიისა  და  თანამშრომლობის
უნარის  განვითარება;მსჯელობა  იმაზე, თუ  რატომ  ესწრაფოდნენ  ევროპასთან  სიახლოვეს  ქართველები,  როგორ
ხედავდნენ  მე-18  საუკუნის  რეალობას
მწერლები,როგორ  ხედავს  ამ პრობლემას
თანამედროვე  მწერალი.


დისკუსია,
შეფასდება მიზეზშედეგობ
რივი  კავშირების
დანახვა  და  ინ
ფორმაციის
ორგანიზების
უნარი.

შემაჯამებელი N.6

1




7.
ბრბოს
ფსიქოლოგია
ილია  ჭავჭავაძე-
,,სარჩობელაზედ’’
მ. ჯავახიშვილი-,,ეშმაკის  ქვა’’
გიორგი  ლეონიძე- ,,მარიტა’’
8


4

7
გააზრებული  კითხვისა  და  მსჯე-
ლობის  უნარის  გან-
ვითარება, განსხვავე
ბული  თვალსაზრისებ
ის  შეჯერება, საკუთარი  თვალსაზრისის  გამოთქმა;


რამდენად  ყურადღებით  არის  ტექსტი
წაკითხული, შეფასდება  ასევე
საგაკვეთილო
პროცესში  ჩართულობა
დაკვირვებითა
და  ჩანიშვნებით.

შემაჯამებელი N.7

1




8
ქართველთა
გასაგონად
მზეჭაბუკ  ორბელიანი-,,სიტყვა  თქმული..
ნიკოლოზ  ბარათაშვილი-,,ბედი  ქართლისა’’
1




9
ტექსტში  დასმული
პრობლემის  გააზრება, მჯელობისა  და  დასკვნების    გამოტანის უნარის
განვითარება, დისკუსია;





შემაჯამებელი N.8

1






ილია  ჭავჭავაზძე-
,,რა  გითხრათ, რით  გაგახაროთ?’’
ნიკო  ლორთქიფანიძე-
,,საშობაო  მინიატურები’’
,,ლიტერატურული
საღამო’’.
გოდერძი  ჩოხელი-
,,მართა’’
მუხრან  მაჭავარიანი-,, საშველს  რომ  აღარ
მაძლევს’’
2



4



2

7


2
ტექსტში  დასმული
საკითხების  გააზრება,  საკუთარი  დამოკიდებულების
ზეპირად  და  წერილობით  გამოხატვა,  ზეპირმეტყველებისა
და  სხვათა  მეტყველ
ების  შეფასების
უნარის   განვითარება,
ისმენს
და  წარმოადგენს
აუდიტორიის
წინაშე სხვადასხვა  თვალსაზრისს  სადავო  ან  პრობლემურ  საკითხებზე,  წერილობით  გადმოსცემს  საკუთარ  თვალსაზრისს

ზეპირი
გამოსვლა,
ფასდება
წარმოდგენილი
გამოსვლები
მოსწავლეთა
ურთიერთშეფა-
სების  საფუძვე-
ლზე,

შემაჯამებელი N. 9






 


















   
   











       

No comments:

Post a Comment