ქსნის საჯარო სკოლის მე-7 კლასის თემატური გეგმა
ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
მასწავლებელი: ნ. ქუმსიაშვილი
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა 170 აკადემიური საათი
სახელმძღვანელო: ნ. მაღლაკელიძე, ნ. ღონღაძე ,,ქართული ენა და ლიტერატურა’’
თემა
|
თემატური ერთეული
|
სთ
|
მიზნები
|
შედეგი
|
მეთოდები
აქტივობები
|
შეფასება
| |
1
|
;;ფესვები’’
|
ირ. აბაშიძე, ხმა კატამონთან
იაკობ გოგებაშვილი, ბურჯი ეროვნებისა
მ. ჯავახიშვილი მიწის ყივილი
მ. სალაძე ...ცრემლნარევი ინტერვიუ
გალაკტიონ ტაბიძე -შინდისის ჭადრებს
ნ. დუმბაძე-HElADOS
ნ. დუმბაძე სამშობლო
|
4
3
10
2
3
10
2
|
.გაბმული მეტყველების განვითარება; .მხატვრული ტექსტის გააზრება;
. პოეტური ტექსტის
აღქმა და მხ. სახეებზე დაკვირვება; .გამომეტყველებითი კითხვის ჩვევის დაუფლება;
.დედაენის რაობა.თხრობითი სტრუქტურის მახასიათებლების გაცნობა,ბარბარიზმები,
ნასესხები სიტყვები,
არქაიზმები, ნეოლოგიზმებისა ფრაზეოლოგიზმების
რაობა
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-12
VII-13
|
კითხვისთვის მზადება; ,,გონებრივი იერიში’’,ტექსტის
კითხვა, ანალიზი.
გაკვეთილი- სემინარი, თავისუფალი წერა
ჩუმი კითხვის მეთოდი, ვარაუდების გამოთქმა, ჯგუფური მუშაობა,
|
კითხვა; მსჯელობა,
ანალიზი,
ჩართულობა
საშინაო დავალება.
|
შემაჯამებელი
| |||||||
2
|
,,ვის ჰქვია პატრიოტი?’’
|
ილია ჭავჭავაძე-,,ბაზალეთის ტბა’
აკაკი წერეთელი- განთიადი
აკაკი წერეთელი- სულიკო
ვაჟა-ფშაველა ,,დამსეტყვე ცაო’’
მ. ლებანიძე ოდესმე დიდი ყოფილა საქართველო
შოთა ნიშნიანიძე ციტნე დადიანი
სერგო კლდიაშვილი-ერისთავი ცოტნე
იაკობ გოგებაშვილი- შინაური მიმოხილვა’’
|
3
4
4
4
4
2
2
2
|
პოეტური ტექსტის აღქმა, ინტონაციის საშუალებით ნაწარმოებში ასახული განწყობის
გადმოცემა.
წაკითხულის შეფასება და დასკვნების გამოტანა. კრიტიკული აზროვნების განვითარება. წერის სტრატეგიების დაუფლება.
პრეზენტაციის უნარის განვითარება.რიტმის,ალეგ
ორიის რაობა, კუმშვა და
კვეცა. პუბლიცისტური წერილი
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-5
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
|
ტექსტის კითხვა,
ინდივიდუალური
წერა; მხ. მხარეზე
დაკვირვება; პრეზენტაცია; ,,გმირის რუკა’’,
თავისუფალი წერა,
გამომეტყველებითი
კითხვის უნარის
ჩამოყალიბება.
ჯგუფური მუშაობა.
|
მხ. კითხვა,
ანალიზი, მსჯელობა, დასკვნების გამოტანა,
წერითი დავალება,
პრეზენტაცია.
|
შემაჯამებელი
| |||||||
3
|
,,ისევ გოლგოთა, სისხლი და ცრემლი’’
|
კოლაუ ნადირაძე-25 თებერვალი
მ. ბასილაძე- დაუმარცხებელი ასეული
მირზა გელოვანი- ნუ მწერ
ნ.შატაიძე- ,,მოგზაურობა
აფრიკაში
|
4
4
3
10
|
კითხვის სტრატეგიების დაუფლება, ტექსტში დასმული პრობლემის გაანალიზება. პერსონაჟთა მეტყველებაზე დაკვირვება, წერილობითი ტექსტის აგება, რიცხვითი სახელის მართლწერა,ნაცვალსახელები,
დიალექტი, ზმნისწინი,
|
VII-1
VII-4
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
VII-13
|
,,გმირის რუკა’
,,ვიცი,ვისწავლე,მინ
და ვიცოდე’’; ტექსტის კითხვა-გააზრება, ზეპირი
მოხსენება, გეგმის შედგენა, ,,მართული კითხვა’’
ინტერვიუ მთავარ გმირთან,
დებატები; 3.2.1.სტრატეგია;
|
კითხვა, საშინაო დავალება, ჩართულობა,
მსჯელობა, და
კვირვება, პრაქტიკული
სავარჯიშოები,
|
4
|
,,მამები და შვილები’’
|
რ. ინანიშვილი-ჩიტების გამომზამთრებელი
გურამ დოჩანაშვილი-მთის გადაღმა’’
ჩესტერფილდი-,,წერილები ვაჟიშვილს’’
გი დე მოპასანი- ,,მინდვრებში’’
|
4
4
5
5
|
მხ. და არამხ. ტექსტის წაკითხვა-გაანალიზება; ტექსტის მიზნისა და ადრესატის ამოცნობა; კითხვისა და წერის სტრატეგიების დაუფლება;
ზმნის პირი, სუბ. და ობ. პირების რაობა,
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-8
VII-9
VII-12
VII-13
|
კითხვისთვის მზადება; შინაარსის
გადმოცემა; წერის
სტრატეგია-RAFT;
ორიენტირებული
კითხვა; დავალების
პრეზენტაცია; დისკუსია;
|
კითხვა, ანალიზი,
წერის უნარი
დისკუსიაში ჩართულობა,
პრეზენტაციის
უნარი
|
5
|
შემაჯამებელი
,,აქეთ მარტო სახელი გვრჩება’’
|
ოტია იოსელიანი-ეპიტაფია
ს. კლდიაშვილი- ,,ძველთაძველი ამბავი’’
გოდერძი ჩოხელი-,,წერტილიდა მძიმე’’
|
--
4
3
4
|
,,მართული კითხვა’’,კითხვის სტრატეგიების დაუფლება; ტექსტში დასმული
პრობლემების გაანალიზება, საკუთარი აზრის
დასაბუთება, გაარჩიონ მთავარი და არამთავარი პერსონაჟები,
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-12
VII-14
|
,,ინტერვიუ მთავარ
გმირთან, ,,ვიცი, მი
ნდა ვიცოდე, ვისწავლე, ტექსტის კითხვა და გაანალიზება, ,,ორმხრივ ჩანაწერთა დღიური’’, შინაარსის გადმოცემა; ენობრივ მხარეზე
დაკვირვება; პაუზებით კითხვა
ვარაუდების სქემა;
დავალების პრეზენ
ტაცია;
გეგმის შედგენა;
ინფორმაციის მოძიება;
საშინაო დავალება;
|
კითხვა, წერა
მსჯელობა, აზ
რის ლოგიკური დასაბუთება,
კითხვებზე დამაჯერებელი პასუხები, ტექსტის გაანალიზება,
ინფორმაციის
მოძიება და
სისწორე,
ჩართულობა
|
6
|
,,წინაპართა შეგონებანი,,
|
ნოდარ დუმბაძე-,,ჩემი რუსთაველი’’
შოთა რუსთაველი-,,შაირობა’’
დავით გურამიშვილი- ,,დინარი’’
ილია ჭავჭავაძე- ჩვენი ეხლანდელი სიბრძნე სიცრუისა’’
სულხან-საბა ორბელიანი
იგავები
|
4
5
1
3
2
|
რუსთაველი-ქართულ
ლიტერატურაში; მხ.და პუბლიცისტური
ტექსტების აღქმა; იგავ-არაკის რაობა და მნიშვნელობა; კითხვის სტრატეგიების გამოყენება; ჯგუფთან მუშაობა; მოსწავლის
მიერ ინფორმაციის
გაზიარება;ციტატა
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-7
VII-9
VII-10
VII-11
VII-13
|
კითხვისთვის მზადება; ტექსტის გააზრება; დისკუსია; წერილობითი ტექსტის აგება; ენობრივ მასალაზე დაკვირვება; მწერლის ლექსიკაზე დაკვირვება;
|
კითხვა, წერა,
მსჯელობა,
ანალიზი, თხრობა, დისკუსიაში მონაწილეობა,
|
შემაჯამებელი
| |||||||
7
|
,,პური მთხოვა და ვაჭმიე’’
|
ხალხური-,,ლექსი ვეფხვისა და მოყმისა’’
ხალხური--შემომეყარა ყივჩაღი’’
კეისრის მაგისტროსი’’
მათეს სახარება’’
ჯეკ ლონდონი- ,,მაწანწალა და ფერია’’
რ. ინანიშვილი- ,,კედელი’’
ნ. დუმბაძე- ,,კორიდა’’
|
4
3
2
1
6
3
5
|
პოეტური ტექსტის
აღქმა; წაკითხულის
შეფასება და დასკვნების გამოტანა
ტექსტში დასმული
პრობლემების გაანალიზება; საკ. აზრის დასაბუთება,
წერილობითი ტექსტის აგება; ბალადა, ზმნის კილო,
მსჯელობა და არგუმენტაცია,
|
VII-2
VII-3
VII-4
VII-5
VII-8
VII-9
VII-11
|
პრეზენტაცია;
ტექსტის კითხვა- გააზრება; მწერლის ენაზე
დაკვირვირვება,
დამოუკიდებელი
მუშაობა; დისკუსია; პარალელის გავლება; მხ. ნაწარმოების შედარება ხალხურ ნაწარმოებთან,
|
კითხვა, ანალიზი,
აზრის დასაბუთება,
დისკუსიაში
ჩართულობა,
პარალელის
გავლება.
|
შემაჯამებელი
| |||||||
მუხრან მაჭავარიანი- ,,შენ-სისხლო ჩემო’’
პოეზიის საღამო
ღია და ინტეგრირებული
გაკვეთილები, პროექტები
გამეორება
|
2
1
8
6
|
მხ. კითხვის ოსტატობის დაუფლება, ინფორმაციის მოძიება
პროექტზე მუშაობა,
|
პროექტის დაგეგმვა, ჯგუ
ფში მუშაობა,
ინფორმაციის
მოძიება,პრეზენ
ტაცია, ღია და
ინტეგრირებულ
გაკვეთილებში
აქტიურობა.
|
ქსნის
საჯარო სკოლის მე-9 კლასის
თემატური გეგმა ქართულ
ენასა და ლიტერატურაში
მასწავლებელი: ნანა ქუმსიაშვილი
სახელმძღვანელო:
ნ. მაღლაკელიძე, ნ. ღონღაძე
,,ქართული ენა და ლიტერატურა’’
IX კლ.
N
|
თემა
|
თემატური
ერთეული
|
სთ
|
მიზნები
|
შედეგი
|
მეთოდები/
აქტივობები
|
შეფასება
|
1.
|
მოქცევაი
ქართლისაი
|
ანა კალანდაძე-
,,მოდიოდა
ნინო
მთებით.,,
ლეონტი მროველი-
,,ცხოვრება...ნინოსი
იოანე მინჩხი-
,,ჰიმნი’’
შოთა ნიშნიანიძე-
,,ზედაზენი’’
|
3
8
2
2
|
გაბმული მეტყველების
განვითარება;
მხ. ტექსტის
გააზრება;
პოეტური ტექსტის აღქმა და
მხ.
სახეებზე
დაკვირვება;
გამომეტყველების
კითხვის ჩვევის
დაუფლება;
|
კითხულობს
ტექსტებს, რომლებიც შეიცავენ
სხვადასხვა თვალსაზრისს
და გამოხატავს
საკუთარ დამოკიდებულებას;
|
||
შემაჯამებელი N.1
|
1
|
||||||
2.
|
ოდესმე დიდი
ყოფილა საქართველო
|
დავით აღმაშენებელი-,,ანდერძი’’
დავით აღმაშენებელი-,,გალობანი სინანულისანი’’
ანა კალანდაძე-
,,ფეხი დამადგით
არსენ იყალთოელი-,,დავით აღმაშენებლის ეპიტაფია’’
აკაკი წერეთელი-
,,თორნიკე ერისთავი’’
|
2
1
2
15
|
მოსწავლეთა
მიერ ინფორმაციის
გაზიარება;
კონტექსტის
შესაბამისად მოსწავლეთა სამეტყველო
ქცევის წარმართვა; წერითი
უნარების
განვითარება.
მსჯელობა
და დასკვნების გამოტანა.
|
იყენებს კითხვის
მიზნის სტრატეგიებს,
წერილობით გადმოსცემს
საკუთარ თვალსაზრისს,შეუძლია დეტალური
ინფორმაციისა და განსხვავებული
თვალსაზრისების
გადმოცემა.
|
||
შემაჯამებელიN.2
|
1
|
||||||
3.
|
კარგ ყმად ვინა
ვთქვათ..
|
ვაჟა-ფშაველა-,,კაი
ყმა’’
ვაჟა-ფშაველა- ,,გმირის იდეალი
ფშაურ პოეზიაში’’
შოთა რუსთაველი-,,ანდერძი ავთანდილისა’’
რ. ინანიშვილი- ფრთხებიან ყვავები
დამბაჩის
ხმაზე?’’
ილია ჭავჭავაძე-
,,დაე, თუნდ
მოვკვდე’’
გოდერძი ჩოხელი-
,,თეთრჩოხიანი
და
შავჩოხიანები’’
|
2
2
6
4
2
4
|
კითხვის სტრატეგიების
მიზნობრივად
გამოყენება;
ჯგუფთან(პარტნიორ
თან) მუშაობა;
ლექსის რაობა;
ენობრივი
მასალა; მრავალპლანიანი ტექსტის ანალიზი, ეპოქის ტენდენციების
გააზრება, ლიტ. პარალელების გავლება. საკუთარი პოზიციის
გამოხატვა,
|
ტექსტში ხედავს
პრობლემის
გადაწყვეტის სხვადასხვა პერსპექტივას, იყენებს ენობრივი
მახასიათებლების
ცოდნას სტრუქტურის
ასახსნელად,იყენებს კითხვის
მიზნის შესაბამის სტრატეგიებს.
|
ჯგუფური
მუშაობა,
|
|
შემაჯამებელი N 3
|
1
|
||||||
4.
|
სიცოცხლეო
ჩემო
|
გურამ ასათიანი-
უსიყვარულოდ’’
,,ხვარამზეს
ლექსი’’-ხალხური
შოთა რუსთაველი
,,ვეფხისტყაოსანი’’
ბესიკი-,,ტანო ტატანო’’
შტეფან ცვაიგი-,,უცნობი ქალის
წერილი’’
ანა კალანდაძე-
,,ბროწეულები’’
პაოლო იაშვილი-
,,დარიანული’’
ნიკოლოზ ბარათაშვილი- ,,საყურე’’
|
1
2
5
2
6
1
2
2
|
პოეტური ტექსტის
აღქმა და მხატვრულ
სახეებზე დაკვირვება;
ძირითადი
სამეტყველო უნარების განვითარება;
აზრის ლოგიკურად
ჩამოყალიბების
უნარი; გააზრებული კითხვისა
და მსჯელობის უნარის
განვითარება;
|
იყენებს კითხვის
მიზნის შესაბამის სტრატეგიებს,
მისთვის სასურველი ფორმით
გადმოსცემს ტექსტში ასახულ
პრობლემას,
|
||
შემაჯამებელიN4
|
1
|
||||||
5.
|
სული საზღვრებს გადასცდება
ფრენით
|
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,წერილი მაიკო
ორბელიანისადმი’’
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,სული ობოლი’’
ტერენტი გრანელი
,,გულიდან
სისხლის წვეთები’’
,,გაზაფხულის
საღამოა მშვიდი’’
ვ. გაფრინდაშვილი
,,სანტიმენტალური
ტრიოლეტი’’
რ. ჭეიშვილი-,,ლურჯი ფრინველი’’
რიჩარდ ბახი-
,,თოლია სახელად
ჯონათან ლივინგსტონი’’
|
2
3
2
1
2
3
7
|
მოცემული
ტექსტის
დაკავშირება
ადრე
შესწავლილ
ნაწარმოებთან; ფაქტებსა და მოვლენებს შორის
მიზეზშედეგობრივი
კავშირების დანახვა;
მხატვრულ- გამომსა
ხველობითი
საშუალებების მითითება;
|
ისმენს და აფასებს დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველებას, მსჯელობს ტექსტის
ენობრივ თავისებურებებზე, გამოხატავს საკუთარ
დამოკიდებულებას წაკითხულის მიმართ,
იყენებს
ენობრივი
მახასიათებლების
ცოდნას, წერილობით გად
|
||
შემაჯამებელი N.5
|
1
|
||||||
6.
|
სადაურსა
სად წაიყვან
|
სულხან- საბა ორბელიანი-,,მოგზაურობა ევროპაში’’
მუხრან მაჭავარიანი-,,საბა’’
დავით გურამიშვილი-,,დავითიანი’’
|
6
2
8
|
მსჯელობისა
და მარტივი კვლევითი
უნარ-ჩვევების
განვითარება; დისკუსიისა და თანამშრომლობის
უნარის განვითარება;მსჯელობა იმაზე, თუ
რატომ ესწრაფოდნენ ევროპასთან
სიახლოვეს ქართველები, როგორ
ხედავდნენ
მე-18 საუკუნის რეალობას
მწერლები,როგორ
ხედავს ამ პრობლემას
თანამედროვე
მწერალი.
|
დისკუსია,
|
შეფასდება მიზეზშედეგობ
რივი კავშირების
დანახვა და ინ
ფორმაციის
ორგანიზების
უნარი.
|
|
შემაჯამებელი N.6
|
1
|
||||||
7.
|
ბრბოს
ფსიქოლოგია
|
ილია ჭავჭავაძე-
,,სარჩობელაზედ’’
მ. ჯავახიშვილი-,,ეშმაკის ქვა’’
გიორგი ლეონიძე-
,,მარიტა’’
|
8
4
7
|
გააზრებული
კითხვისა და მსჯე-
ლობის უნარის გან-
ვითარება, განსხვავე
ბული თვალსაზრისებ
ის შეჯერება,
საკუთარი თვალსაზრისის გამოთქმა;
|
რამდენად
ყურადღებით არის ტექსტი
წაკითხული, შეფასდება ასევე
საგაკვეთილო
პროცესში
ჩართულობა
დაკვირვებითა
და ჩანიშვნებით.
|
||
შემაჯამებელი N.7
|
1
|
||||||
8
|
ქართველთა
გასაგონად
|
მზეჭაბუკ
ორბელიანი-,,სიტყვა თქმული..
ნიკოლოზ ბარათაშვილი-,,ბედი ქართლისა’’
|
1
9
|
ტექსტში დასმული
პრობლემის
გააზრება, მჯელობისა და დასკვნების გამოტანის უნარის
განვითარება, დისკუსია;
|
|||
შემაჯამებელი N.8
|
1
|
||||||
ილია ჭავჭავაზძე-
,,რა გითხრათ,
რით გაგახაროთ?’’
ნიკო ლორთქიფანიძე-
,,საშობაო
მინიატურები’’
,,ლიტერატურული
საღამო’’.
გოდერძი ჩოხელი-
,,მართა’’
მუხრან მაჭავარიანი-,,
საშველს რომ აღარ
მაძლევს’’
|
2
4
2
7
2
|
ტექსტში დასმული
საკითხების
გააზრება, საკუთარი დამოკიდებულების
ზეპირად და წერილობით
გამოხატვა, ზეპირმეტყველებისა
და სხვათა მეტყველ
ების შეფასების
უნარის განვითარება,
|
ისმენს
და წარმოადგენს
აუდიტორიის
წინაშე სხვადასხვა თვალსაზრისს
სადავო ან პრობლემურ
საკითხებზე, წერილობით გადმოსცემს
საკუთარ თვალსაზრისს
|
ზეპირი
გამოსვლა,
|
ფასდება
წარმოდგენილი
გამოსვლები
მოსწავლეთა
ურთიერთშეფა-
სების საფუძვე-
ლზე,
|
||
შემაჯამებელი N.
9
|
No comments:
Post a Comment