შეფასების რუბრიკები

                                       

                   წერის  უნარის  შეფასების  რუბრიკა


   ქულები
       9-10
     7-8   
         4-6
          1-3
მოხდენილად  არჩევს  შესავალ   ნაწილს
და  გარკვევით  აყალიბებს  მოსაზრებებს




მოსაზრების   დასადასტურებლად  მოჰყავს  სულ  მცირე  სამი   არგუმენტი.




აბზაცებს  იყენებს  მართებულად,  ნაწერი
კარგად  ორგანიზებულია.




დასკვნითი  ნაწილი  უშუალოდ  უკავშირდება  თვალსაზრისს.




მართლწერის  ნორმები  დაცულია
(  სინტაქსი,  მორფოლოგია,  პუნქტუაცია)







             ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა


ქულები
კრიტერიუმები
ფრიადი
9-10
                 
კარგი
7-8
საშუალო
4-6
ჯგუფში  ჩართულობა
ყოველთვის  ჩართულია, ხშირად  წარმართავს  კიდეც  ჯგუფურ
მუშაობას .ხშირად  ირჩევენ  ლიდერად. 
 ჩართულია, ხანდახან  წარმართავს  ჯგუფურ  მუშაობას.ხანდა-ხან  ირჩევენ  ლიდერად
ხანდახან  არის   ჩართული
გამართული  და   სწორი  მეტყველება
გამართულად  მეტყველებს;  აქვს  მდიდარი  ლექსიკა  და  შემოქმედებითად
იყენებს  ენობრივ 
გამომსახველობით
საშუალებებს.
გამართულად მეტყველებს;  იყენებს  მართებულ  სინტაქსურ და  გრამატიკულ  კონსტრუქციებს.
იცავს  მართლმეტყველების  ელემენტარულ  წესებს,მეტ-ნაკლებად  გამართულად  საუბრობს.
აზრის  დასაბუთებულად  წარმოდგენა,     
ყოველთვის  დამაჯერებლად  და  არგუმენტირებულად  წარმოადგენს  თავის  მოსაზრებას,უსმენს   სხვებს.
თითქმის  ყოველთვის    
ასაბუთებს  თავის  მოსაზრებას.უსმენს  სხვებს  და  საკუთარ  მოსაზრებას  გამოთქვამს  მოსმენილზე  დაყრდნობით.
მეტ-ნაკლებად  ახერხებს  საკუთარი  აზრის  დასაბუთებას,უსმენს  სხვების  მოსაზრებას.
სხვისი  აზრის
მიმართ   პატივისცემის
  დემონსტრირება
უსმენს  სხვებს  და
საკუთარ  მოსაზრებას
გამოთქვამს  მოსმენილზე  დაყრ-
დნობით.  
უსმენს  სხვებს  და
საკუთარ  მოსაზრებას  გამოთ
ქვამს  მოსმენილზე
დაყრდნობით.
უსმენს  სხვებს  და
აცდის  საუბრის
დამთავრებას.


სადისკუსიო  ჯგუფების  შეფასების  რუბრიკა

თემა:------------------------------------------------- თარიღი:------------------
სადისკუსიო  თემა:-----------------------------------------------------------
შეფასების  კრიტერიუმები
    დიახ
    არა
ზოგჯერ
დისკუსიის  პროცესში  ყველა  მონაწილეობდა  და
გამოთქვამდა  აზრს.



ჯგუფი  მეგობრულად  იყო  განწყობილი,  მონაწილეები  ერთმანეთს  მხარს  უჭერდნენ.



ჯგუფის  წევრები  ხშირად  სვამდნენ  შეკითხვებს 
აზრების  დასაზუსტებლად   და  დისკუსიის  პროცესის  სრულყოფისათვის.



დისკუსია  ჯგუფში  თემას  არ  გასცილებია






                    ესეს   შეფასების  კრიტერიუმები


ქულები
9-10
7-8
4-6
1-3

აზროვნების
დამოუკიდებლობა




აზროვნება  მკვეთრად  ორიგინალურია,
ავტორის  მსჯელობა  საფუძვლიანია
ავტორი  დამოუკიდებლად
აზროვნებს,თუმცა
მსჯელობა  ყოველთვის  დამაჯერებელი
არ  არის.
ავტორის  აზროვნება  სტერეოტიპებს
ემორჩილება, თუმცა  სათქმელი  გასაგებია
მოსაზრებები  გამოუკვეთელი
ბუნდოვანი და
მოუწესრიგებე
ლია


ესეს  კომპოზიცია  ლოგიკურობა არგუმენტირებულობა




მსჯელობა  მწყობრია  მყარად  დასაბუთებულია  ნაშრომის  კომპოზიცია  მკაფიოა
მსჯელობა  ძირითად ლოგიკური  და  დასაბუთებულია,  შეინიშნება  მცირე   ხარვეზები
მსჯელობა  გარკვეულწილად დასაბუთებულია, მაგრამ  შეინიშნება   ხარვეზები
მსჯელობა  არალოგიკურია,  დაუსაბუთებელი  ქაოტურია  კომპოზიცია

ენობრივი  კულტურა




ავტორის  ლექსიკა  დახვეწილია,ზუსტი,არ  შეინიშნება  მაღალფარდოვნება  სალიტერატურო  ენის  ნორმები  დაცულია
ლექსიკა ზუსტია,დახვეწილი, შეინიშნება  ზედმეტი   სიტყვაობა.
ავტორის  ლექსიკა  მწირია, არაზუსტია,ენის  ნორმები  ბევრგან  არის  დარღვეული
ავტორი  ვერ  ფლობს  ენას,  სალიტერატურო  ენის  ნორმები  უგულებელყოფილია



                             ინდივიდუალური  მუშაობის  შეფასების  სქემა
კრიტერიუმები
დაბალი 1-5
საშუალო  6-8
მაღალი 9-10
     ქულა
შენიშვნა
        ჩართულობა





მსჯელობა  სათანადო  არგუმენტაციის
გამოყენებით






კითხვებზე პასუხების  გაცემა





ინფორმაციის
მოძიება





დავალებების
შესრულება








         წერითი    შემაჯამებელი  დავალების   შეფასების  სქემა
                                   კ რ ი ტ ე რ ი უ მ ე ბ ი
    ქულები
ამომწურავად  და   თანმიმდევრულად  გადმოსცემს  შინაარსს.
   1-2
იყენებს  მხატვრულ   ხერხებს.
1-2-3
კომენტარში  იყენებს  მსჯელობისთვის  დამახასიათებელ  სიტყვებსა და  გამოთქმებს.
1
ამჩნევს  და  აანალიზებს  მნიშვნელოვან  დეტალებს.
1
გამოყოფს  აბზაცებს.
1
იცავს   მართლწერის   ნორმებს.
1
სწორად   იყენებს    სასვენ  ნიშნებს.
0,1-1

                 მასწავლებლის  თვითშეფასების  რუბრიკა


კრიტერიუმები

ყოველთვის

ხშირად

ზოგჯერ

გაკვეთილზე  ჩემ  მიერ  განხორციელებული აქ-
ტივობები  საშუალებას  მაძლევს  განვახორციელო  საგნობრივი   სტანდარტის  მოთხოვნები.



საპრეზენტაციო  ნაშრომების  თემატიკა  მოსწავლეების  მიერაა  შერჩეული.



გაკვეთილზე  წარმოჩენილი  სასწავლო  ხასიათის  პრობლემები  მოითხოვს  საგაკვეთილო  სცენარის  კორექტირებას.



სადისკუსიო   საკითხები  საინტერესოა,  ხელს 
უწყობს  მოსწავლეთა   მოტივაციის  ზრდას.



ჩემ  მიერ  დაგეგმილი  აქტივობები  მეხმარება
საკუთარი  პედაგოგიური  გამოცდილების  გაანალიზებაში.



კათედრის  სხდომებზე  ჩემ  კოლეგებთან   ერთად  ვმონაწილეობ  საგნის  სწავლების  პროფესიულ  განხილვებში.



წერითი   და  ანალიტიკური  ხასიათის  დავალებების   კომენტარები  ხელს  უწყობს  მოსწავლეთა  მოტივაციისა  და  დამოუკიდე-
ბელი  აზროვნების   განვითარებას.






No comments:

Post a Comment