წერის უნარის შეფასების რუბრიკა
ქულები
|
9-10
|
7-8
|
4-6
|
1-3
|
მოხდენილად არჩევს
შესავალ ნაწილს
და გარკვევით
აყალიბებს მოსაზრებებს
|
||||
მოსაზრების დასადასტურებლად მოჰყავს
სულ მცირე სამი
არგუმენტი.
|
||||
აბზაცებს იყენებს
მართებულად, ნაწერი
კარგად ორგანიზებულია.
|
||||
დასკვნითი ნაწილი
უშუალოდ უკავშირდება თვალსაზრისს.
|
||||
მართლწერის ნორმები
დაცულია
|
ჯგუფში მუშაობის შეფასების სქემა
ქულები
კრიტერიუმები
|
ფრიადი
9-10
|
კარგი
7-8
|
საშუალო
4-6
|
ჯგუფში ჩართულობა
|
ყოველთვის ჩართულია, ხშირად წარმართავს
კიდეც ჯგუფურ
მუშაობას .ხშირად ირჩევენ ლიდერად.
|
ჩართულია, ხანდახან წარმართავს
ჯგუფურ მუშაობას.ხანდა-ხან ირჩევენ
ლიდერად
|
ხანდახან არის ჩართული
|
გამართული და სწორი
მეტყველება
|
გამართულად მეტყველებს; აქვს
მდიდარი ლექსიკა და შემოქმედებითად
იყენებს ენობრივ
გამომსახველობით
საშუალებებს.
|
გამართულად მეტყველებს; იყენებს მართებულ
სინტაქსურ და გრამატიკულ კონსტრუქციებს.
|
იცავს მართლმეტყველების ელემენტარულ
წესებს,მეტ-ნაკლებად გამართულად საუბრობს.
|
აზრის დასაბუთებულად წარმოდგენა,
|
ყოველთვის დამაჯერებლად და არგუმენტირებულად წარმოადგენს
თავის მოსაზრებას,უსმენს სხვებს.
|
თითქმის ყოველთვის
ასაბუთებს თავის მოსაზრებას.უსმენს სხვებს
და საკუთარ მოსაზრებას
გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით.
|
მეტ-ნაკლებად ახერხებს საკუთარი
აზრის დასაბუთებას,უსმენს სხვების
მოსაზრებას.
|
სხვისი აზრის მიმართ პატივისცემის დემონსტრირება | უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთქვამს მოსმენილზე დაყრ- დნობით. | უსმენს სხვებს და საკუთარ მოსაზრებას გამოთ ქვამს მოსმენილზე დაყრდნობით. | უსმენს სხვებს და აცდის საუბრის დამთავრებას. |
სადისკუსიო ჯგუფების შეფასების რუბრიკა
თემა:------------------------------------------------- თარიღი:------------------
სადისკუსიო თემა:-----------------------------------------------------------
შეფასების კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
|
დისკუსიის პროცესში
ყველა მონაწილეობდა და
გამოთქვამდა აზრს.
|
|||
ჯგუფი მეგობრულად
იყო განწყობილი, მონაწილეები
ერთმანეთს მხარს უჭერდნენ.
|
|||
ჯგუფის წევრები
ხშირად სვამდნენ შეკითხვებს
აზრების დასაზუსტებლად და დისკუსიის პროცესის სრულყოფისათვის.
|
|||
დისკუსია ჯგუფში
თემას არ გასცილებია
|
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
ქულები
|
9-10
|
7-8
|
4-6
|
1-3
|
აზროვნების
დამოუკიდებლობა
|
აზროვნება მკვეთრად
ორიგინალურია,
ავტორის მსჯელობა
საფუძვლიანია
|
ავტორი დამოუკიდებლად
აზროვნებს,თუმცა
მსჯელობა ყოველთვის
დამაჯერებელი
არ არის.
|
ავტორის აზროვნება
სტერეოტიპებს
ემორჩილება,
თუმცა სათქმელი გასაგებია
|
მოსაზრებები გამოუკვეთელი
ბუნდოვანი და
მოუწესრიგებე
ლია
|
ესეს კომპოზიცია
ლოგიკურობა არგუმენტირებულობა
|
მსჯელობა მწყობრია
მყარად დასაბუთებულია ნაშრომის
კომპოზიცია მკაფიოა
|
მსჯელობა ძირითად ლოგიკური და დასაბუთებულია, შეინიშნება
მცირე ხარვეზები
|
მსჯელობა გარკვეულწილად დასაბუთებულია, მაგრამ შეინიშნება
ხარვეზები
|
მსჯელობა არალოგიკურია, დაუსაბუთებელი ქაოტურია
კომპოზიცია
|
ენობრივი კულტურა
|
ავტორის ლექსიკა
დახვეწილია,ზუსტი,არ შეინიშნება მაღალფარდოვნება სალიტერატურო ენის
ნორმები დაცულია
|
ლექსიკა ზუსტია,დახვეწილი,
შეინიშნება ზედმეტი სიტყვაობა.
|
ავტორის ლექსიკა
მწირია, არაზუსტია,ენის ნორმები ბევრგან
არის დარღვეული
|
ავტორი ვერ ფლობს ენას,
სალიტერატურო ენის ნორმები
უგულებელყოფილია
|
ინდივიდუალური მუშაობის შეფასების სქემა
კრიტერიუმები
|
დაბალი
1-5
|
საშუალო 6-8
|
მაღალი
9-10
|
ქულა
|
შენიშვნა
|
ჩართულობა
|
|||||
მსჯელობა სათანადო
არგუმენტაციის
გამოყენებით
|
|||||
კითხვებზე
პასუხების გაცემა
|
|||||
ინფორმაციის
მოძიება
|
|||||
დავალებების
|
წერითი შემაჯამებელი დავალების შეფასების სქემა
კ რ ი ტ ე რ
ი უ მ ე ბ ი
|
ქულები
|
ამომწურავად და თანმიმდევრულად გადმოსცემს
შინაარსს.
|
1-2
|
იყენებს მხატვრულ
ხერხებს.
|
1-2-3
|
კომენტარში იყენებს
მსჯელობისთვის დამახასიათებელ სიტყვებსა და გამოთქმებს.
|
1
|
ამჩნევს და აანალიზებს მნიშვნელოვან დეტალებს.
|
1
|
გამოყოფს აბზაცებს.
|
1
|
იცავს მართლწერის ნორმებს.
|
1
|
სწორად იყენებს
სასვენ ნიშნებს.
|
მასწავლებლის თვითშეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები |
ყოველთვის | ხშირად |
ზოგჯერ |
გაკვეთილზე ჩემ მიერ განხორციელებული აქ-
ტივობები საშუალებას
მაძლევს განვახორციელო საგნობრივი
სტანდარტის მოთხოვნები.
|
|||
საპრეზენტაციო ნაშრომების
თემატიკა მოსწავლეების მიერაა
შერჩეული.
|
|||
გაკვეთილზე წარმოჩენილი
სასწავლო ხასიათის პრობლემები
მოითხოვს საგაკვეთილო სცენარის
კორექტირებას.
|
|||
სადისკუსიო საკითხები
საინტერესოა, ხელს
უწყობს მოსწავლეთა
მოტივაციის ზრდას.
|
|||
ჩემ მიერ
დაგეგმილი აქტივობები მეხმარება
საკუთარი პედაგოგიური
გამოცდილების გაანალიზებაში.
|
|||
კათედრის სხდომებზე
ჩემ კოლეგებთან ერთად
ვმონაწილეობ საგნის სწავლების
პროფესიულ განხილვებში.
|
|||
წერითი და ანალიტიკური ხასიათის
დავალებების კომენტარები ხელს
უწყობს მოსწავლეთა მოტივაციისა
და დამოუკიდე-
ბელი აზროვნების
განვითარებას.
|
No comments:
Post a Comment