ღია გაკვეთილები





     
                        ნიკოლოზ   ბარათაშვილის       ,,მერანი’’
                                      ( ანალიზი)
მასწავლებელი:   ნ.  ქუმსიაშვილი
კლასი:   Xi
გაკვეთილის  თემა
ნ.  ბარათაშვილის   ,,მერანი“
(იდეურ- მხატვრული  ანალიზი)
სამიზნე  ჯგუფი
X I   კლასი
მოსწავლეთა   რაოდენობა
17  მოსწავლე
მიზანი  და  შედეგები
ნაწარმოებზე   მსჯელობა,  ლექსის  სათქმელისა
და  მხატვრული  სტრუქტურის  გააზრება,  ლექ-
სის   განხილვა  შესატყვისი  ლიტერატურულ-
კულტურული   ტრადიციების    ფონზე.
ტექსტის    იდეურ- მხ.  ანალიზი;  კომუნიკაციისა
და  თანამშრომლობითი   უნარების   განვითარება;  ჯგუფის  დავალების  ორგანიზებულად   და  სრულყოფილად  შესრულება;
ესგ  სტანდარტი
XI.5   სხვადასხვა   ეპოქის  ტექსტების  გაანალიზება  მათში   ასახული   ინფორმაციის,
თემების, იდეებისა   და  პრობლემატიკის   თვალ-
საზრისით;  
 XI.  6. მხატვრული  და  არამხატვრული  ტექსტის
ელემენტების  გაანალიზება  და   ინტერპრეტაცია;
XI. 7. აანალიზებს  მხ.  ნაწარმოების   ენობრივ
საშუალებებს   ფუნქციონირების   თვალსაზრისით;

წინასწარი   ცოდნა
ლექსის  ცოდნა,  პოეტის   პირადი   ცხოვრების
რეალიები,  ეპოქის   კულტურულ-  სოციალური
კონტექსტი, 
გაკვეთილის   მსვლელობა
1.       გაკვეთილი  დაიწყება  ლექსის  მხატვრული  კითხვით ;-3წთ( პროექტორით);
 2.  კითხვა- პასუხის  მეთოდით  გაიქტიურებენ  წინარე   ცოდნას  რომანტიზმის  შესახებ. ისაუბრებენ  ამ  მიმდინარეობის  მხ.  თავისებურებებსა  და  კონცეფციაზე;-10წთ.
3.  ტექსტის  დამუშავება  ჯგუფური  მუშაობით,  თითოეულ  ჯგუფს  მიეცემა  დავალება.10წთ.
  1ჯგ. -ლექსის  თემა;
  2  ჯგ. - იდეა;
  3 ჯგ.-ლექსის  დაწერის   საფუძველი;
 4 ჯგ.-ლექსში  ასახული  განწყობა;
 5 ჯგ.-მხ.  ხერხები  და  მათი  დანიშნულება;
4.  ჯგუფები  მოაწყობენ  პრეზენტაციას;-10წთ;
5. გაკვეთილის  შეჯამება  -5წთ;                        6.შეფასება( ურთიერთშეფასება  სათანადო      რუბრიკის  დართვით);-2წთ.
7. საშინაო  დავალება-2წთ;
8. ,,რა  დამამახსოვრდება  კლასის  დატოვების
    შემდეგ“-3წთ.
შეფასების  საგანი  და  პროცედურები
შეფასდება  კითხვებზე  პასუხების  გაცემა,
ჯგუფური  მუშაობა,  პრეზენტაცია.
რესურსი
კომპიუტერი, პროექტორი, სახელმძღვანელო,  საკითხები  ჯგუფური  სამუშაოსთვის, მარკერები, ფურცლები.
შეფასება
შეფასების  სქემების  გამოყენებით;


                        ჯგუფში  მუშაობის  შეფასების  სქემა




ქულები
კრიტერიუმები
ფრიადი
9-10
                 
კარგი
7-8
საშუალო
4-6
სუსტი
1-3
ჯგუფში  ჩართულობა
ყოველთვის  ჩართულია, ხშირად  წარმართავს  კიდეც  ჯგუფურ
მუშაობას .ხშირად  ირჩევენ  ლიდერად. 
 ჩართულია, ხანდახან  წარმართავს  ჯგუფურ  მუშაობას.ხანდა-ხან  ირჩევენ  ლიდერად
ხანდახან  არის   ჩართული
იშვიათად  არის
ჩართული
გამართული  და   სწორი  მეტყველება
გამართულად  მეტყველებს;  აქვს  მდიდარი  ლექსიკა  და  შემოქმედებითად
იყენებს  ენობრივ 
გამომსახველობით
საშუალებებს.
გამართულად მეტყველებს;  იყენებს  მართებულ  სინტაქსურ და  გრამატიკულ  კონსტრუქციებს.
იცავს  მართლმეტყველების  ელემენტარულ  წესებს,მეტ-ნაკლებად  გამართულად  საუბრობს.
ვერ  იცავს  მართლმეტყველების  ელემენტარულ
წესებს,  უჭირს  გამართულად  საუბარი.
აზრის  დასაბუთებულად  წარმოდგენა, სხვისი  აზრის  პატივისცემა.
ყოველთვის  დამაჯერებლად  და  არგუმენტირებულად  წარმოადგენს  თავის  მოსაზრებას,უსმენს   სხვებს  ,კორექტულია  და  ამჟღავნებს  სხვისი  აზრის  მიმართ  პატივისცემას.
თითქმის  ყოველთვის    
ასაბუთებს  თავის  მოსაზრებას.უსმენს  სხვებს  და  საკუთარ  მოსაზრებას  გამოთქვამს  მოსმენილზე  დაყრდნობით.
მეტ-ნაკლებად  ახერხებს  საკუთარი  აზრის  დასაბუთებას,უსმენს  სხვების  მოსაზრებას.
ვერ  ასაბუთებს   თავის  მოსაზრებას, არ  უსმენს  სხვებს,არ  აცდის 
სხვას  საუბრის  დამთავრებას



                 საპრეზენტაციო   უნარების   შეფასების   სქემა


კრიტერიუმები
      9-10
       7-8
       4-6
     1-3

გამართული  და სწორი  მეტყველება
გამართულად  მეტყველებს; აქვს  მდიდარი  ლექსიკა  და  შემოქმედებითად იყენებს  ენობრივ- გამომსახველობით საშუალებებს.
გამართულად  მეტყველებს; იყენებს  მართებულ  სინტაქსურ  და  გრამატიკულ  კონსტრუქციებს.
იცავს  მართმეტყველების ელემენტარულ  წესებს; მეტ-ნაკლებად   გამართულად  საუბრობს.
ვერ  იცავს  მართლმეტყველების  ელემენტარულ  წესებს.
სათქმელს  გადმოსცემს  ნათლად  და  ლოგიკურად; საკითხს  აშუქებს  ამომწურავად და  თანმიმდევრულად
სათქმელს  გადმოსცემს  ნათლად  და  ლოგიკურად; საკითხს აშუქებს   თანმიმდევრულად.
სათქმელს  გადმოსცემს ნათლად  და ლოგიკურად;  საკითხს  აშუქებს  თანმიმდევრულად.     
სათქმელს  გადმოსცემს  გასაგებად.
უჭირს  სათქმელის  ნათლად  და  გასაგებად  გადმოცემა.
კონტაქტი  აუდიტორიასთან;  თვალსაჩინოების   გამოყენება;
წარმატებით  იყენებს  არავერბალურ(ხმის  აწევ-დაწევა,მიმიკა)საშუალებებს, იყენებს  თვალსაჩინოებებს,
ადეკვატურად  იყენებს  არაველბალურ საშუალებებს
მეტ-ენაკლებად  ახ ერხებს  აუდიტორიასთან  კონტაქტის  დამყარებას.
ვერ  ახერხებს  აუდიტორიასთან  კონტაქტის  დამყარებას.
კითხვებზე  ადეკვატური  პასუხების  გაცემა,
ადეკვატურად  და  ამომწურავად  პასუხობს  კითხვებს.
ადეკვატურად  პასუხობს  კითხვებს

მეტ-ნაკლებად ახერხებს კითხვებზე პასუხის  გაცემას
ვერ  ახერხებს
პასუხების
გაცემას
იცავს  დროის  ლიმიტს
იცავს  დროის  ლიმიტს
იცავს
მეტ-ნაკლებად  იცავს
ვერ იცავს


ღია  გაკვეთილი  x  კლასში  თემაზე:  ,,ჰაგიოგრაფია  და  ჰაგიოგრაფიის  ძირითადი   ასპექტები"









გაკვეთილის   თემა
ჰაგიოგრაფია,  ჰაგიოგრაფიის  ძირითადი  ასპექტები-ბიბლიური  პარადიგმები,    ჰაგიოგრაფიის  გმირი.
მასწავლებლის   სახელი  და გვარი
ნანა   ქუმსიაშვილი
სამიზნე  ჯგუფი
 მე-10  კლასი. კლასში   ინდივიდუალური   საჭიროების  მქონე  მოსწავლეები  არ  არიან.
მიზნები   და   ამოცანები
მოსწავლეებს   ისაუბრებენ   ჰაგიოგრაფიაზე,   ბიბლიურ  ანალოგიებზე,   მთავარ  გმირებზე   და  დაახასიათებენ   მათ.  მოსწავლეებს     განუვითარდებათ  შეჯამების,  ანალიზისა   და   წაკითხულის  გააზრების  უნარები. წინარე  ცოდნის   გააქტიურება. ტექსტზე  მუშაობის,  დასკვნების  გამოტანის  უნარ-ჩვევები. 
ეროვნული   სასწავლო  გეგმით  მისაღწევი   შედეგები   და  ინდიკატორები
ქართ.X.7.  განასხვავებენ ტექსტში  ფაქტობრივ, კონცეპტუალურ  და  ქვეტექსტურ    ინფორმაციას.  .ამოკრებს  ინფორმაციას  მოქმედების  ადგილის, დროის,  მონაწილეების  შესახებ;                                                                  ქართ.X.9 შეუძლია  სხვადასხვა   ჟანრის  ნაწარმოებების  წაკითხვა- გაანალიზება;  საუბრობს   პერსონაჟის  ხატვის  ხერხებზე  ნაწარმოებში;
წინასწარი   ცოდნა
ჰაგიოგრაფიი   რაობა.   შესწავლილი აქვთ  იაკობ  ხუცესის  ,,შუშანიკის   წამება“   და  იოანე  საბანისძის  ,,აბო  თბილელის   წამება“.იცნობენ   ტექსტიდან   საჭირო  ადგილებს.  პერსონაჟის   ჩარჩო-   იციან   როგორი  თვისებებით  უნდა    ხასიათდებოდეს  ჰაგიოგრაფიის   გმირი.  
მეთოდები
ჯგუფური  სამუშაო. დავალება ჯგუფური  სამუშაოსთვის.   პრეზენტაცია,  ,,წერა  მაგიდის  გარშემო“.კითხვები.
შეფასება
   მოსწავლეები  ფასდებიან   ეროვნული  სასწავლო  გეგმით  გათვალისწინებული   კრიტერიუმების   მიხედვით.  მოსწავლეთა ჩართულობა  ჯგუფურ  მუშაობაში (იხ.  რუბრიკა),   პრეზენტაცია(იხ.  რუბრიკა). მოსწავლეები,  რომლებიც  იაქტიურებენ   გაკვეთილზე,  დაიმსახურებენ   მაღალ  ქულებს.
გაკვეთილის   მსვლელობა
აქტივობა  I (5 წთ) -  მინი   ლექცია-  მოსწავლეებს   ვაცნობ  გაკვეთილის  თემას,  კიდევ  ერთხელ  ვახსენებ ნაწარმოებებს,ავტორებს,     დაწერის  დროს.
აქტივობა   2. (10 წთ)  მოსწავლეები  ისაუბრებენ   ჰაგიოგრაფიაზე, მის  მნიშვნელობაზე,  შეაჯამებენ  და  გამოიტანენ  დასკვნებს შემდეგი   კითხვების  მიხედვით:
1.  რომელ  საუკუნეში   შეიქმნა   აღნიშნული  ძეგლები?
2.რომელი   საუკუნის  ამბებია  აღწერილი?
3. რა  მნიშვნელობა  ჰქონდა  ქრისტიანული  რელიგიის  გავრცელებას  საქართველოში?
4. რა  დანიშნულება  ჰქონდა  თავდაპირველად  ჰაგიოგრაფიულ  ნაწარმოებებს?
5.  კიდევ  რა  ფუნქცია  შეიძინეს  ჰაგიოგრაფიულმა  ნაწარმოებებმა?
6. რა მნიშვნელობა  ასეთ  ნაწარმოებებს  ქვეყნისათვის?
 აქტივობა  3.-ჯგუფური  მუშაობა (10წთ)
დაურიგდებათ  ადგილები   სახარებიდან, მოსწავლეებმა  უნდა მიუწერონ  ანალოგები  ტექსტებიდან.
აქტივობა  4 .ნამუშევრის  პრეზენტაცია-შეჯამება-( 5წთ)                                                                         აქტივობა  4.  ,,წერა  მაგიდის   გარშემო’’ --როგორი  უნდა  იყოს ჰაგიოგრაფიის   გმირი ? (10წთ)
აქტივობა. 5. შეფასება  ( 3წთ)
აქტივობა  6.საშინაო  დავალება(2წთ)


მასალები
 მე-10  კლასის   სახელმძღვანელო,  ავტორები:  ნ. მაღლაკელიძე, ნ. ღონღაძე.  დაფა,  ცარცი,  კომპიუტერი. ადგილები  სახარებიდან,  პროექტორი,  შეფასების   რუბრიკები.
  საშინაო   დავალება
მოიძიონ  ინფორმაცია  არაბთა  ბატონობის  შესახებ  საქართველოში.  ეს  ინფორმაცია დაეხმარება  მოსწავლეებს  უკეთ  გაიაზრონ  გიორგი  მერჩულის  ,,გრიგოლ  ხანძთელის  ცხოვრება“




No comments:

Post a Comment