ტესტები

                          მე -7კლ.                                                                                                                                                    I  ვარიანტი

   1.                                                                                                     შეცდომა       უშეცდომო                                                     
1.      ,,ხმა   კატამონთან’’   დაწერა   ირაკლი   აბაშიძემ    
2.      ჩვენამდე  მოღწეული   უძველესი   ლიტერატურული
ძეგლია   ,,ვეფხისტყაოსანი’’
3.      მოთხრობაში   ,,მიწის   ყივილი“  მოქმედება  ხდება
საქართველოში.
4.      ხმარებიდან   გამოსულ  სიტყვებს   არქაიზმები  ეწოდება.
5.      შემოკლებულ  შედარებას  ეპითეტი   ჰქვია.
6.      ,,ტაიჭი’’,  ,,უსტარი’’, ,,სამსჭვალი’’  არქაიზმებია.
7.      სიტყვის  მნიშვნელობები   დროთა   განმავლობაში
არ  იცვლება
8.      ნოდარ  დუმბაძეს   ეკუთვნის   მოთხრობა,,HELLADOS’’
9.      მოთხრობაში  ,,მოგზაურობა   აფრიკაში“  მთავარი  გმირი
პოულობს   მამას.
10.  მოთხრობა ,,მინდვრებში’’  ეკუთვნის  ნოდარ  დუმბაძეს                               10ქ.

2 .      გაიხსენეთ   აკაკი   წერეთლის   ლექსი   ,,განთიადი“  და  უპასუხეთ  კითხვებს:
ა.   რა  გახდა  ლექსის  დაწერის  მიზეზი?                                                               1ქ. 


ბ.   პოეტი  რას  სთხოვს   სამშობლოს?                                                                      1ქ.
         
3.   გაიხსენეთ  მურმან  ლებანიძის   ლექსი  ,,ოდესმე  დიდი  ყოფილა   საქართველო“  და  ჩამოთვალეთ,   რომელ  ისტორიულ  გმირებს  ახსენებს  პოეტი? -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------                                                                                                                          2ქ.

4.გაიხსენეთ  ს.  კლდიაშვილის  მოთხრობა  ,,ერისთავი   ცოტნე’’.   როგორ  გადაწყვიტეს   ქვეყნის  ხსნა  მამულიშვილებმა?-----------------------------------------------------------------------------------------------------                                                                                                                   1ქ
5. კოლაუ  ნადირაძის    ლექსი  ,,25  თე ბერვალი, 1921 წელი’’რომელ     ისტორიულ   მოვლენას  ეხება?------------------------------------------------------                                             -1ქ

6.   გაიხსენეთ  ილია   ჭავჭავაძის  ,,ბაზალეთის   ტბა’’. ხალხური  გადმოცემის     მიხედვით,   რისგან   წარმოიშვა    ბაზალეთის  ტბა?                                                      1ქ.

7. რომელი  მხატვრული   ხერხია   გამოყენებული?
კისერი  შეიხვია   დასახიჩრებული   მათხოვარივით.                                                           1ქ. 

ა)  მეტაფორა;               ბ) ეპითეტი;        გ) შედარება;
8.  რომელ  წინადადებაშია   კუმშვადი   სახელი?                                                   
     ა) მგლის   ხროვა   გამოჩნდა.            ბ) ერთ  უცხოელს  მოეწონა  ეს  ცხენი.           1ქ.

                           გ) უცხოელმა    ხერხს   მიმართა;
9. რომელია  უკუმშველი   სახელი?      ა)მასწავლებელი;  ბ)სახლი;   გ)მეზობელი;    1ქ.

10. რითმის   რომელი    სახეობაა   გამოყენებული  მოცემულ   სტრიქონში?
            ,,ჩემო    თვალნათელო,   ჩემო   სანატრელო,                                                          1ქ.

               ოდესმე  დიდი   ყოფილა    საქართველო.’’
ა)   მოსაზღვრე;       ბ)ჯვარედინი;        გ)  ინტერვალიანი;
11.რომელ   ბრუნვაშია დაყოფით   დაბეჭდილი   სახელი?
    ხ ბ  ო  ს     ტყავი   საწერ  მასალად  გამოუყენებიათ.                                                    1ქ.

ა) მიცემითში.       ბ)  ნათესაობითში;      გ)   მოქმედებითში;
12.    რომელი   ვარიანტია  სწორი?
ა)  ვახტანგმა,  ეთრმა,  თამაზმა,  აკაკმა.
ბ) ვახტანგიმ,  ეთერიმ,  თამაზიმ,  აკაკიმ.                                                                          1ქ.

გ)   ვახტანგმა, ეთერმა, თამაზმა, აკაკიმ.
13.   რამდენ  ბრუნვაში  ხდება   კვეცა?                                                                               1ქ.
    ა)   ორ  ბრუნვაში.     ბ)   სამ   ბრუნვაში?   გ)  არც  ერთი  პასუხი  არ   არის   სწორი.




           მე -7კლ.                                                                                                                                                    II  ვარიანტი



                            
1.           ბარბარიზმები   შეცვალეთ  შესაბამისი   ქართული    სიტყვებით :
ჩვენი  სკოლის   გვერდით  გემრიელი  პერაშკები   ცხვება.---------------------          1ქ.
დღეს  ბევრი   სემიჩკა   მივირთვით.----------------------                                               1ქ.
კალბასი   გემრიელი    საჭმელია.-------------------------                                                  1ქ.
პოლზე   უამრავი   სათამაშო   ეყარა.---------------------                                                 1ქ.
მამაჩემი    სახლის  კრიშაზე   ავიდა.--------------------                                                    1ქ.
2.           გაიხსენეთ  მიხეილ  ჯავახიშვილის  მოთხრობა   ,,მიწის  ყივილი“  და  უპასუხეთ  კითხვებს:
ა)  რა  ახსენდება   ანდრე  კაშორს   სიკვდილის   წინ?                                                
1ქ
           ბ)   რა  გადწყვეტილებას   ღებულობს  ის?                                                                      
            ------------------------------------------------------------------------------------------            1ქ-                                             გ)  დაბრუნდა  თუ   არა  ანდრე  კაშორი  საქართველოში?
            ------------------------------------------------------------------------------------------           -1ქ.

დ)  როგორ  შეუსრულეს  მას  ეს  სურვილი?
-------------------------------------------------------------------------------------------------               1ქ.

3.    გაიხსენეთ  ილია   ჭავჭავაძის  ლექსი  ,,ბაზალეთის  ტბა“.
       რა  ასვენია  ტბის   ძირას?        რა  ჰყვავის  მის  გარშემო?
--------------------------------------------------------------------------------------------------               -2ქ
4.         გაიხსენეთ  აკაკი   წერეთლის  ლექსი  ,,სულიკო“  და   ჩასვით   გამოტოვებული        სიტყვები:
      ,,საყვარლის   საფლავს   ვეძებდი,
        ვერ   ვნახე!..  .............................!
        გულამოსკვნილი  ვჩიოდი:                                                                                          2ქ.

        ,,სადა   ხარ,  ჩემო ......................!“
5.      აკაკი  წერეთლი   დაიბადა   სოფელ:
     ა)  სავანეში.     ბ)  სხვიტორში.   გ) ვარიანში.                                                                 1ქ.

6.            რომელია  სწორი?
         ა)   ვიღაცები;        ბ)  ვიღაცეები;                                                                                    1ქ.

7.  ორი    რომელ  სიტყვაში  მოიყრის  თავს -ზე   თანდებულის   დართვისას?
         ა) თაფლი;    ბ) ხაზი;     გ).   თოკი.      დ)იმედი.                                                         1ქ.

8.    რომელია  წარსული  დროის  ფორმა?
        ა)  მღერის;     ბ) იმღერა;    გ)  იმღერებს;   დ) იმღერის;                                             1ქ.

9.  გაიხსენეთ  ნუგზარ   შატაიძის  მოთხრობა   ,,  მოგზაურობა   აფრიკაში“
      ა)  ვინ   არის  მოთხრობის   მთავარი  გმირი?------------------------------------------        1ქ.
     ბ)  სად  ცხოვრობს   იგი?   ----------------------------------------------------------------             1ქ.
     გ)  რატომ  სურს  მას  აფხაზეთში   წასვლა?--------------------------------------------          1ქ.
    დ)  ტექსტის  მიხედვით   აღწერეთ  მიუსაფარი    ბავშვების  ცხოვრება.
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------                 -3ქ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.  ზმნისწინთა  დართვით   მიიღეთ  სხვადასხვა   მნიშვნელობის   ზმნები:
      ჰყავს---                                                                                                                                   2ქ.

11.  გაიხსენეთ   გურამ    დოჩანაშვილის  მოთხრობა  ,,მთის  გადაღმა“.
          რომელი   საგანი   უყვარს   მთავარ   გმირს?  -------------------------------------           1ქ.

12.    გაარკვიეთ   რამდენპირიანია   ზმნები,  გამოყავით   სუბიექტური   და   ობიექტური   პირები:
        გაიაზრა--
        დაუსვა--
       სწერს---

         იზრდება--                                                                                                                      4ქ.




      
                                       IX  კლასის          1-ლი  ვარიანტი                                                                                                    
1.       რომელ   ისტორიულ   წყაროშია   დაცული   ცნობები   წმინდა   ნინოს  ცხოვრების   შესახებ?
ა.  ლეონტი    მროველის   ,,ქართლის  ცხოვრებაში“.
ბ.  ფსევდო   დიონისე  არეოპაგელის   წიგნებში.
გ.  იაკობ  ხუცესის ,,  შუშანიკის  წამებაში’’                                                            1ქ.

2.      გაიხსენეთ   ანა  კალანდაძის   ლექსი   ,,მოდიოდა  ნინო   მთებით’’.
            რატომ    უწოდებს   ავტორი  ნინოს   უცხო    მგზავრს?
  ა   .წმინდა   ნინო  უცხო  ქვეყნიდან   იყო  მოსული;
ბ.  წმინდა  ნინოს   ეუცხოვა   ამ  ქვეყანაში  ყველაფერი;                                     1ქ.


3.      თქვენი    აზრით,    რა  დატვირთვა   აქვს    ლექსში    ჯავახეთის  მკაცრი  პეიზაჟის    აღწერას?
    ა.  ავტორის  მიერ  ბუნებრივ  კლიმატზე  გამახვილების;
    ბ.  პეიზაჟით   ტკბობის  განცდის;                                                                         1ქ.
    გ.  ისტორიულ    მოვლენასთან  კავშირს;
    დ. ნინოს   რთულ   მისიაზე  მიანიშნებს;

4.      თქვენი   აზრით,   რატომ    მიმართავს  ანა  კალანდაძე   არქაიზმებს?    [  ,,ძრწოდა  ქარი’’],   [ კვირდებოდა];
----------------------------------------------------------------------------------------                 1ქ.

5.      სად   არის   დაკრძალული  წმინდა  ნინო?
ა.  უჯარმაში;         ბ. თბილისში;      გ.  ბოდბეში;      დ.  ჯავახეთში;               1ქ.

6.      რომელი   მხატვრული  ხერხია   გამოყენებული?
       ,,  ჟამნი   ჩუენნი,
         ვითარცა -  რაი  სიზმარნი’’
  ა.  მეტაფორა;    ბ.შედარება;      გ. ჰიპერბოლა;     დ.  გაპიროვნება;                 1ქ.

7.      ვინ    შექმნა   პირველი   ქრისტიანული  საგალობლები?
ა.   ლეონტი   მროველმა;     ბ. იოანე  მინჩხმა;       გ. იესო   ქრისტემ;                1ქ.

8.      შეცვალეთ    ლექსიკური   არქაიზმები    თანამედროვე    ფორმებით.
ქედდადრეკილი---
ჟამი---
ზარი---                                                                                                                           3ქ.

9.      რომელი   მხატვრული   ხერხია   გამოყენებული?  რას     ემსახურება  მისი  გამოყენება?
    ,,  მოჰკიოდა,    ქარი   ღრუბლებს  მოჰკიოდა’’
    ,,მოდიოდა,     ნინო   მთებით  მოდიოდა’’                                                          2ქ.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
   10  .გაიხსენეთ  შოთა   რუსთაველის   ,,ვეფხისტყაოსანი’’.  ავთანდილი  ანდერძში   წერს:  
,,ვერ   დაიჭირავს  სიკვდილსა   გზა  ვიწრო,   ვერცა   კლდოვანი,
მისგან  ყოველი  გასწორდეს,  სუსტი  და  ძალგულოვანი,
ბოლოდ  შეყარნეს  მიწამან   ერთგან  მოყმე  და  მხცოვანი,
ცჯობს  სიცოცხლესა   ნაზრახსა,  სიკვდილი  სახელოვანი“
       ა.  რა  არის   ავთანდილის  აზრით,  გარდაუვალი?-----------------------------------
       ბ.  რა  არის  დამახასიათებელი  სიკვდილისათვის?--------------------------------
       გ.  განმარტეთ  მესამე  ტაეპი.---------------------------------------------------------
       დ.  ვისი  ხვედრია  სახელოვანი  სიკვდილი? -----------------------------4ქ.                                                    
11.ტექსტში  დაშვებულია   მორფოლოგიურ- ორთოგრაფიული  შეცდომები.  ხუთ  სტრიქონში  შეცდომა  არ  არის,  ხუთში   კი  თითო-თითო  შეცდომაა.  შემოხაზეთ    იმ  წინადადების   რიგითი  ნომრები.
   1  .ბეკინა  არ  იშლიდა  თავის  განზრახვას.  თითონ  დარწმუნებული  იყო  და
   2.  ყველას  არწმუნებდა,   რომ  მისგან  დედაკაცს   შვილი  არ  მიეცემოდა,  რომ
   3.  ღმერთი  მის მოსიყვარულე  შვილებს    არა  თუ   დააკლებდა  რამეს,   შემატებდა
   4.  კიდეც  უსათუოდ.   პლატონი  ამ   შემატებაზე   ძაან  უარს  ამბობდა.
   5.  ოღონდ  კი  თავისი,  რაც  ხელში  ეჭირა,  მტკიცედ  სჭეროდა.  მაგრამ   ბეკინა  თა-
    6.  ვისას  იმეორებდა,  შეურყევლად  იდგა   თავის  სიტყვაზედ.  ერთი  სიტყვით ,
    7.  ამ   მხრივ   საქმე   წაგებული  იყო.  საჭირო   იყო  ისეთი  ხერხის  ხმარება,  რომ
    8.  ბეკინას   გულის  წადილის    ასრულებასთან  ერთად   პლატონიც   იმედიანად
    9.  ყოფილიყო,   რომ   თავისი  მიწის  ორიოდე  ნაფლეთი  მთლად  შერჩენოდა  და
  10. გასაძღომად  ძლივს  საკმარისი  ლუკმა  ორად  არ  გაყოფვოდა.                        10ქ.

     
12. გაიხსენეთ    ვაჟა-ფშაველას   ,, კაი  ყმა’’.  რა  თვისებები  უნდა   ახასიათებდეს  კაი  ყმას?                                                                                                                                            4ქ.  



                           
                             IX  კლასი      II   ვარიანტი
                                                                                                                                                              
                                                     
1.      გაიხსენეთ   ,,წმინდა  ნინოს  ცხოვრება“
,,წარვედ  ქუეყანად  ჩრდილოეთისა  და  უქადაგე  სახარება  ძისა  ჩემისაი“
      რა  იგულისხმება     ,, ჩრდილოის   ქვეყანაში?“
-------------------------------------------------------------------------                               1ქ  
                   
2.      გადმოეცით   თქვენი    სიტყვებით:   ,,წმინდამან   ნინო  ნამუშაკევი  თვისი წმიდასა   ღმრთისმშობელსა   შეჰვედრა    და  სავსემან  დღითა  კეთილითა  დაიძინა.“
------------------------------------------------------------------------------------                  2ქ.

3.      თხზულებაში    ,,წმინდა  ნინოს   ცხოვრება’’  ლეონტი  მროველი    მოგვითხრობს,  რომ   მზის  დაბნელებით  შეძრწუნებული  მირიანი  ,,დადგა  ერთსა  ადგილსა    და  წარეწირა   სასოება   ცხოვრებისა   მისისა’’.
       რას  ნიშნავს  ,,წარეწირა  სასოება“?
        ა.   გამოსავალი   იპოვა;
        ბ.  იმედი   გადაეწურა;
        გ.   იმედი   მიეცა;
        დ.   ხმა   შემოესმა;                                                                                           3ქ.

4.      ვაჟა-ფშაველა   ლექსში   ,,კაი   ყმა’’  წერს: 
   ,,სხვანი  იყოფდნენ  ნადავლსა,
    ის  ისევ  მტრის  წინ   გრგვინავდეს,
    მიძღვნილსა  საუფროსოსა
    ამხანაგებსვე  სწირავდეს.’’
ა.  კაი  ყმის  რა  თვისებას  გამოხატავს  მოცემული  სტროფი?------------------------------------------------------------
ბ. ამოიწერეთ  ის  სტრიქონი  ,  რომელშიც  კაი  ყმის  უანგარობა  ჩანს. -----------------------------------------------------------------------------------                                           2ქ

5.      ანდერძში   ავთანდილი  წერს:
,,ვიცი,  ბოლოდ  არ  დამიგმობ  ამა  ჩემსა  განზრახულსა,
 კაცი  ბრძენი  ვერ  გასწირავს  მოყვარესა  მოყვარულსა,
 მე  სიტყვასა  ერთსა გკადრებ,  პლატონისგან სწავლა-თქმულსა:
 სიცრუე  და  ორპირობა  ავნებს   ხორცსა,  მერმე  სულსა’’
ა.  რაში   არის  ავთანდილი   დარწმუნებული?---------------------------------------
ბ.  რა  არის  ბრძენი  კაცისათვის  დამახასიათებელი?-------------------------------
 გ.სადაური  ფილოსოფოსის  აზრს  იმოწმებს  ავთანდილი?------------------------
 დ.  რა  თვისება  აქვს  სიცრუეს?------------------------------------------------   4 ქ.


      
6.       რომელი  მხ.  ხერხია   გამოყენებული?
              ,,სანდომიან   ცის   ელვა    და  ფერი
                მწუხარე  იყო    ვით  შემოდგომა.
ა. მეტაფორა.         ბ. ჰიპერბოლა.      გ. შედარება.    დ.  ეპითეტი.                 1ქ.

7.      გაიხსენეთ  რ.   ინანიშვილის   ნოველა   ,,ფრთხებიან   ყვავები  დამბაჩის     ხმაზე’’?
    რას  ელოდა  ავტორი,    როდესაც  ქალიშვილს   უკითხავდა   ნაწარმოებს?
------------------------------------------------------------------------------------                    2ქ.
8.      რა  მიზანს   ისახავს  მწერალი,   როცა  მომაკვდავ    ვიტგენშტეინთან    მდგომარე  გენერალს  ასე  წარმოსახავს:    ,, მხოლოდ   გენერალი   იდგა  დარბაზში  უძრავად.    ტყვიით  გახვრეტილი   ქუდი  ორივე  ხელით  ეჭირა წინ.“
    ---------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------                          2ქ.

9.      ჩვეულებრივი  განსაზღვრება   გადააკეთეთ  განკერძოებულ  განსაზღვრებად.
,, ერთ  პირზე  მდგარი  ერი  გამარჯვებას  ყოველთვის  მიაღწევს’’
-----------------------------------------------------------------------------------                        1ქ

10.  შემოხაზეთ  იმ  4  წინადადების  რიგითი  ნომერი,  რომლებშიც  დაშვებულია                                                                
სინტაქსური  შეცდომები.[ ზედმეტად  შემოხაზულის  გამო  დაგაკლდებათ
ქულა]
1.       ერთ  დიდ  ქალაქში  ცხოვრობდა  ორი  ძმები.  2. უფროსი  ძმა  ტანმორჩილი  იყო,  უმცროსი   კიდევ  უფრო  პატარა,  ამისთვის  უფროს
ცეროდენა  შეარქვეს,  უმცროსს  კი  ნეკოდენა. 3.  ერთს დღეს  ძმები   დედულეთში  წაიყვანეს  დასასვენებლად. 4.   დედულეთი  ჰქვია  იმ   ქალაქს  ან  სოფელს,  სადაც  დედა  დაიბადა,  სადაც   ახლაც  მისი  ნათესავები  და   ახლობლები  ცხოვრობს. 5. ცეროდენა  და  ნეკოდენა
იქაურ   გოგო- ბიჭებს  გაეცნენ.6.  მთელი  დღე  ერთად  თამაშობდნენ             . 4ქ.


11.  დასვით  გამოტოვებული  მძიმეები.
ვარ  ერთხელ  ჭალაში.  მაისია.  ცოტა  ნიავი  ქრის.  ხის  ძირას  ვერ  ვმუშაობ
და  დავდივარ   მყუდრო  ადგილს  ვეძებ.  ვეძებე  ვეძებე   და   ვიპოვე.  გამოღრმავებული  კბოდეა  რომელშიც    მზეა  ჩამჯდარი.   მივჯექი  იმ  გამოღრმავებულში  დავიდე  მუხლზე  ჩანთა    დავადე   ზედ  რვეული  და  დავიწყე  წერა.                                                                                                                                                                                                 5ქ.

12.  გაიხსენეთ  ვაჟა-ფშაველას  ,,კაი  ყმა’’.  დაახასიათეთ   კაი  ყმა.                   3ქ.
   
     


        
  
                                                                                                                                                                             X     კლასი            I    ვარიანტი


1.      განმარტეთ    რას   ასახავს   ჰაგიოგრაფია?
--------------------------------------------------------------------------------                                1ქ.

2  .იაკობ    ხუცესის    ,,შუშანიკის   წამებაში“   ვკითხულობთ:    ,,და   შემდგომად  ორისა   დღისა   მოვიდა   მგელი  იგი   ტაძრად  და  ჰრქუა  მსახურთა  თვისთა“
      ტროპული   მეტყველების   რა  საშუალებაა    გამოყენებული  მოცემულ   წინადადებაში?
ა. შედარება        ბ .ეპითეტი            გ.მეტაფორა        დ.გაპიროვნება.                   1ქ.

3   რატომ   იქცა   შუშანიკი    ეროვნულ   გმირად?
------------------------------------------------------------------------------------------                   1ქ.
4.ვინ   ევედრებოდა   შუშანიკს    სიკვდილის   წინ:   ,,სძალო   და   მხევალო  ქრისტესო,   ითხოვე   ღმრთისაგან,   რაითა   მომიტევნეს   მე   მრავალი    შეცოდებანი 
ჩემნი“?    -------------------------------------------------------                                                 1ქ.
5. როდის   დაიწერა   ,,შუშანიკის   წამება“,   ვინ   არის    ავტორი  და   სად   არის   მისი   სახელი    ნახსენები?---------------------------------------------------------                            1ქ.

6.რომელ    წინადადებაშია    სტილისტური   ხარვეზი?
        ა.  ჩვენი   სპორტსმენები  მონაწილეობას   იღებენ    საერთაშორისო   ტურნირებში;
      ბ. ჩემს   ბიოგრაფიას   აუცილებლად   გამოვაქვეყნებ;
      გ.  სიცოცხლის   ფასად    დავიცავ   სამშობლოს;                                                  1ქ

7. განსაზღვრება   აქციეთ    განკერძოებულ   განსაზღვრებად    და    დასვით  სათანადო   სასვენი    ნიშნები.
ცხოვრებისაგან    დატანჯულმა   ქალმა   ქედი    არ   მოიხარა.                                2ქ.

8   .გაასწორეთ   მორფოლოგიური   შეცდომა.   პასუხი   დაასაბუთეთ.
    მოვინახულეთ   კახეთი   და  ღირსშესანიშნავი   ადგილები   ფირზე  ავღბეჭდეთ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------------------              2ქ--

9.დაწერეთ   ნაცვალსახელი    ,,თქვენ“    შესაბამისი   ბრუნვის   ფორმით.   პასუხი  დაასაბუთეთ.
მეგობრებმა   გუშინ   ..............   შესახებ   ბევრი    რამ    მიამბეს.                                  2ქ.

10.  შემოხაზეთ   იმ   სამი   წინადადების   რიგითი   ნომრები,   რომლებშიც   დაშვებულია   მორფოლოგიურ-  ორთოგრაფიული   შეცდომები.
 1  .მონტენმა   დიდი   გავლენა   მოახდინა    დასავლეთ   ევროპის   ფილოსოფიაზე. 
2. როგორც   ავღნიშნეთ,   სერიოზულ   მუშაობას   ხვალიდან  შევუდგებით.  3.  სოკრატემ   დასაბუთებული  მსჯელობით  მოწინააღმდეგე   დაამარცხა.    4.  ხშირად  ადამიანები   ამაო  ხრიკებით  ლამობენ    სახელის  მოხვეჭას.    5. ადამიანი   რასაც   გასცემს,  იმას  არასოდეს   დაჰკარგავს.   6.  თბილ   ოთახში  ბავშვს  ტკბილად  ძინავს. 
                                                                                                                                                    3ქ.

11. გაასწორეთ  ყველა  შეცდომა  და  ხარვეზი  და  ისე  გადაწერეთ  ტექსტი.
კატების  ოჯახის  პანტერათა  სახეობას  მიეკუთვნებიან   შემდეგი  მტაცებლები   ლომი,     იაგუარი, ვეფხვი    და   ლეოპარდი.
       ლეოპარდები   კარგათ   არიან  ადაპტირებული    გარემო   პირობებთან.  ზოგიერთი   მათთაგანი   მოყვითალოა,  ზოგი---მონაცრისფერო.  ეს   შესაძლებლობას  ჰქმნის,   რომ  ისინი  უკეთ  შეინიღბონ.   ლეოპარდი  დამალვას   ისე  ოსტატურად   ახდენს   რომ  მისი  კვალის  მიგნება   თითქმის  შეუძლებელია.   როგორც   ძუები   ისე   ხვადები    ძალიან   სასტიკებია.  ლეოპარდს,  რომელსაც   სხვა  მტაცებლებისაგან   ნანადირევის   დაცვა  ჭირდება  მსხვერპლს   ხან  და  ხან  მაღალ  ხეებზე   მიათრევს,  ამიტომ   იგი   ძილს   საშინლად  დიდ  დროს  უთმობს.
     ვერ  ვუარყობთ   იმ   ფაქტს,  რომ   ამ  მრისხანე    ცხოველს  ყველაზე   დიდ  საფრთხეს  ადამიანი  უქმნის.                                                                                               15ქ.

12.  წერითი    დავალება:   ,,აბო    თბილელის’’   მიხედვით   დაახასიათეთ  ნერსე  ერისთავი.                                                                                                                                  6ქ.                                                                              



                      პასუხები  :                                                     I  ვარიანტი

1.       ჰაგიოგრაფია  ასახავს  წმინდანთა   თავგადასავალს,  მათ  ღვაწლს.
2.      გ.
3.      შუშანიკი  ეწამა  სარწმუნოებისთვის ,   რაც  გაიგივებული  იყო  ქვეყნისთვის  თავდადებასთან.
4.      ჯოჯიკი
5.      476-482წ.         იაკობ   ხუცესი,     ,,  შუშანიკის   წამებაში“
6.      ა.
7.      ქალმა,   ცხოვრებისაგან   დატანჯულმა,   ქედი  არ  მოიხარა.
8.      ....აღვბეჭდეთ.  შეცდომა   გამოწვეულია   პირის  ნიშნის   არასწორი   გამოყენებით
9.      თქვენ.  ეს  ნაცვალსახელი  თანდებულთან  გამოყენებისას  ბრუნვის  ნიშნის  გარეშე  იხმარება
10.  2.   5.[ დაკარგავს]     6.[ სძინავს]

11.  კატების  ოჯახის  პანტერათა  სახეობას  მიეკუთვნებიან  შემდეგი  მტაცებლები:  ლომი,  იაგუარი,  ვეფხვი  და  ლეოპარდი.
ლეოპარდები  კარგად  არიან  ადაპტირებული  გარემო  პირობებთან.  ზოგიერთი  მათგანი   მოყვითალოა,  ზოგი  მონაცრისფრო.  ეს  შესაძლებლობას  ქმნის,   რომ   ისინი  უკეთ   შეინიღბონ.  ლეოპარდი   ისე  ოსტატურად  იმალება,  რომ  მისი  კვალის  მიგნება  თითქმის  შეუძლებელია. როგორც  ძუები,   ისე  ხვადები   ძალიან  სასტიკები  არიან.   ლეოპარდი,  რომელსაც  სხვა   მტაცებლებისაგან  ნანადირევის  დაცვა  სჭირდება,  მსხვერპლს   ხანდახან  მაღალ  ხეებზე  მიათრევს,  ამიტომ  იგი  ძილს  მეტად [ძალიან]  დიდ  დროს  უთმობს.

       ვერ  უარვყოფთ  იმ  ფაქტს,  რომ  ამ  მრისხანე  ცხოველს  ყველაზე  დიდ  საფრთხეს   ადამიანი  უქმნის.



                            X კლასი              II ვარიანტი

                                                                               

1.       ,,შუშანიკის  წამებაში“     დედოფალი   იმოწმებს    სიტყვებს :    ,,ესე   ყოველი  ცხოვრებაი,    ვითარცა  ყუავილი    ველთაი,    წარმავალ   არს“.
         ვის   ეკუთვნის   ეს   სიტყვები?
--------------------------------------------------------------------------------------                 1ქ

2.        რომელი   მხარე  აქვს    იაკობს   მხედველობაშ,     როდესაც    ამბობს:  ,,მოხუცებული   არავინ  მათ  ქუეყანათა“?
--------------------------------------------------------------------------------------                  1ქ.

3.      რატომ   ვეღარ     მიდიოდნენ   შვილები   შუშანიკის   სანახავად?
---------------------------------------------------------------------------------                        1ქ.

4.      რომელ  ჟანრს   განეკუთვნება     ,,აბო   თბილელის   წამების“   ბოლო    თავი?
---------------------------------------------------                                                                   1ქ.
5.      ვინ   მართავდა    ქართლს  ნერსე   ერისთავის   შემდეგ?
ა.  სტეფანოზი;      ბ.  ამირა;       გ.   აბო    თბილელი;                                          1ქ.

6.       ვინ    არიან  ,,აბო   თბილელის  წამებაში“,  ავტორისეული    დახასიათებით:    ,,კაც   ველურ,  საშინელ   პირითა,   მხეცისბუნება,   სისხლისმჭამელი“?
ა.  აფხაზები;            ბ.  ხაზარები;            გ.   არაბები;                                           1ქ.

7.      გაიხსენეთ    ,, აბო   თბილელის   წამება’’,    რას    გულისხმობს    იოვანე    საბანისძე,      როდესაც      ქართლს     მოიხსენიებს   ,,დედად     წმიდათა’’?
       ა.  ქართლი  ღვთისმშობლის   წილხვედრია;
       ბ.   ქართლში  არაერთი   სიწმინდე;
       გ.  ქართლში   მრავალი   მორწმუნე     გამხდარა   წმინდანი;
        დ.  ქართლი    ქრისტიანობისათვის    წამებული   ქვეყანაა;                       1ქ.

8.      .წინადადებაში   იპოვეთ  შეცდომა    და   გაასწორეთ.  პასუხი   დაასაბუთეთ.
გუშინ   კომპიუტერი   მივუტანე   გოჩას,    რომელიც   გაფუჭებული   იყო. 
-------------------------------------------------------------------------------                                 2ქ.

9.      დაალაგეთ     სიტყვები  სწორი   თანმიმდევრობით    და  ისე   გადმოწერეთ  წინადადება.
აბელმა   წესიერად  ისიც  კი  არ  იცოდა,   ამ   ხალხში  ვინ  იყო  ნამდვილი  ნათესავი   და   ვინ   არა,  რომელიც   მუდამ   ყაყანით   ლაპარაკობდა.                                 2ქ.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

10.     და სვით   გამოტოვებული  მძიმეები.
საშინელი   ლომი  საღამოს   გამოჩნდა.   ჰერაკლემ     მოსწია   მშვილდი  და  სამი    ისარი   ესროლა  ზედიზედ  მაგრამ    ისრები   ძირს   ჩამოცვივდა--ფოლადივით   მაგარი   იყო    ლომის   ტყავი.საშინელი   ხმით   დაიღრიალა  ლომმა.     იგი   ბრაზისაგან    ანთებული   თვალებით   იცქირებოდა  აქეთ-იქით    ეძებდა   იმას   ვინც    გაბედა   და   ისრები   ესროლა.    დაინახა   კიდეც  შეკრა    კამარა  და   ეცა   დევგმირს.    ჰერაკლე   მივარდა   მას  შემოხვია  თავისი    ძლიერი   ხელები   და  გაგუდა.                                                                                                                                                                                         5ქ.
             
11.     ტექსტში  დაშვებულია  შეცდომები.  ხუთ  წინადადებაში  თითო-თითო  შეცდომაა,  ხუთი  წინადადება  უშეცდომოა.  გააკეთეთ  შესაბამისი   აღნიშვნები.
                                                                                                          შეცდ.         უშეცდ.
1.       -ნუ  გეშინია,  შვილო, ექიმა თქვა, ყველაფერი  აჭამეთ,     
რაც  მოისურვოსო.
2.      პირში  მაინც  გამოივლე  შაქრის  ყინული...ტკბილია..
გიამება.
3.      აი,  ამ  ანგელოზის  ქანდაკებას   მოკიდე  ხელი...
მთელს  ქალაქში   ერთი  იყო.
4.      ნუ  გეშინია, შვილო,  დამშვიდდი...აი, ასე, ასე  ამოი-
სუნთქე, გაგივლის,  აი,  დაგიკლებს  სიცხწ...
5.      ბავშვის  პატარა  ხელებს   მოხვდა  ცივი  მარმალილოს 
ქანდაკება.
6.      დედა  კი  ნელა  უსვამდა  ხელს  ოფლიანს   შუბლზე,
უსწორებდა  გაჩეჩილ  თმას.
7.      მერმე   ჩაიკეცა  და  ჩათვლიმა.
8.       აგონდება   ქალს  პირველი  ამბორი-განა  ეს  გარდაქმნა
არ   იყო.
9.      აგონდება   ქალს,  როგორ  ტანჯვათა  შორის  იშვა  მისი
ბიჭი.
                                                                                                                              10ქ.
12.  ,,აბო   თბილელის  წამების“  მიხედვით   დაახასიათეთ  ქართლის  იმდროინდელი   ვითარება.                                                                                                               6ქ.





მე-10  კლასის  მე-2  ვარიანტის  პასუხები

1.      პავლე  მოციქული
2.      სადაც  შუშანიკი  საბყრობილეში  იმყოფებოდა
3.      რცხვენოდათ,  შუშანიკსაც  არ სურდა  მათი  ნახვა
4.      ჰიმნოგრაფია
5.      ა.
6.      ბ.
7.      გ.
8.      ნაცვალსახელი  ,,რომელიც“  უშუალოდ  უნდა  მოსდევდეს   საზღვრულ  წევრს
9.      აბელმა  წესიერად   ისიც  კი  არ  იცოდა  ამ  ხალხში,  რომელიც  მუდამ   ყაყანით  ლაპარაკობდა,  ვინ  იყო  ნამდვილი  ნათესავი  და  ვინ  არა.
10.  ზედიზედ,    აქეთ-იქით,  ეძებდა  იმას,  დაინახა  კიდეც  ჰერაკლე, მივარდა  მას,
11.   შეცდომა /1, 2,3, 6,7,/

12.   










         თარიღი:  -------------–––––––––                
        ტესტის კოდი: ---------------

გამოცდის ტესტი ქართულ ენასა და ლიტერატურაში IX კლასი

 I   ვარიანტი  ( მაქსიმალური ქულა   50 )

I.          (15ქულა)     ტექსტის  რედაქტირება
გავასწოროთ  მოცემულ  ტექსტში დაშვებული  მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული, სინტაქსური და პუნქტუაციური შეცდომები (15 შეცდომა)

     კატების ოჯახში გამოიყობა  პანთერათა სახეობა რომელსაც მიეკუთვნებიან შემდეგი ცხოველები: ლომი  იაგური  ვეფხვი და ლეოპარტი. თითოეული მათთაგანი საუკეთესო მონადირეა. ამ  სახეობის  დიდი  წარმომადგენელია  ვეფხვი.  ვეფხვები  ძლიერი მტაცებლები არის და შეუძლიათ დიდი ზომის ნადირის დამარცხება. ნანადირევს ვეფხვი რამდენიმე დღეს განმავლობაში ჭამს. ნადირობა დამღლელი პროცესია.  ამიტომ იგი დრო და  დრო  ისვენებს.  დედა ვეფხვმა, რომელსაც ბუნაგის შეცვლა უნდა, კისერში ავლებს ბოკვერს პირს და  ასე  გადაყავს.
   ვერ უარვყოფთ  რომ  ამ  უნიკალურ  ცხოველს ადამიანმა სერიოზული საფრთხეს უქმნის. სწორედ ამიტომ ატარებენ საგანგებო ღონისძიეფებს ვეფხვების დასაცავათ.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 II. (35 ქულა)   ლიტერატურა   
                                                                                                        
1.   (1ქ) გაიხსენეთ  ,,ვეფხისტყაოსნის“ ანდერძი.  ვის ადარებს ავთანდილი ჯაბან კაცს?
       .  მშიშარა ქალს            . მქსოველ ქალს     . დიასახლისს       დ.ხაბაზ ქალს
2.    (1ქ)  რომელ მხარეში წაიყვანეს ლეკებმა მოტაცებული დავით გურამიშვილი?
     
. თურქეთში      .  ოსეთში              . დაღესტანში            . ჩერქეზეთში
3.   (1ქ)  გაიხსენეთ ,,დავითიანი“ და უპასუხეთ  შეკითხვას, საითკენ  აიღო გეზი ტყვეობიდან გაქცეულმა დავითმა?
  . აღმოსავლეთი      ბ. დასავლეთი      გ. ჩრდილოეთი         . სამხრეთი
4.      (5ქ)  დაამთავრეთ მოცემული ფრაზები
   1. ,, სჯობს სახელისა მოხვეჭა…----------------------------------------------------------------------------
   2. ,, წესი არი მამაცისა…---------------------------------------------------------------------------------------
   3. ,,
სიცრუე   და   ორპირობა  ავნებს…-----------------------------------------------------------------
   4 .,, ლურჯ მწვერვალებს ქარი… ---------------------------------------------------------------------------
   5. ,,სჯობს  სიცოცხლესა   ნაზრახსა..-------------------------------------------------------------------
5.   (1ქ)  ჩამოთვალეთ   სიუჟეტის   შემადგენელი   ნაწილები:
          -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------         
6.    (1ქ)   რა აზრია ჩაქსოვილი ვაჟა ფშაველას ლექსის ,,კაი ყმის’’ შემდეგ ფრაზაში: ,, ღამე მაძღრები დასწვებით, დილით მშივრები სდგებითა’’?
 . შრომს არიან დანატრებული;        .  მხოლოდ საკუთარი თავი ადარდებთ;
 
. საკუთარი კუჭის პრობლემა აწუხებთ;        . საჭმელი არ აქვთ
7.   (2ქ)  გაიხსენე ნიკოლოზ   ბარათაშვილის  პოემა  ,,ბედი   ქართლისა’’. რაზე  მიგვანიშნებს  ის  ფაქტი, რომ  ქმრის   დანახვისას   სოფიომ   უპირველესად  მეფის  ამბავი  იკითხა?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8.   (2ქ) გაიხსენე ნიკო ლორთქიფანიძს ,,საშობაო მინიატურები’’ და უპასუხე შეკითხვებს:
 1. რამდენი ნაწილისგან შედგება ეს ნაწარმოები?
 2. რომელ მინიატურაში აისახა მწვავე
სოციალური  პრობლემა?
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––----------------------
9.   (1ქ)  გაიხსენეთ  პოემა ,,ბედი ქართლისა’’. რომელ  ციხეში  გამაგრდნენ  ქართველები კრწანისის ბრძოლის მეორე დღეს?
ა. ბახტრიონის          . ანანურის             . ნარიყალას            . მუცოს

10. (1q. )  გაიხსენეთ ,,ბედი ქართლისა“, ერეკლეს აზრით, იმ დროში ვისი სახელი იყო განთქმული?
ა.ქართველთა        ბ. ოსმალთა        გ. რუსთა                    დ. სპარსთა

11.  (3ქ) გაიხსენეთ ილია ჭავჭავაძის მოთხრობა ,,სარჩობელაზედ’’ და უპასუხეთ შემდეგ კითხვებს.
 1.(1ქ) რით უპასუხეს პეტრეს მასპინძლობას ბიჭებმა?
  2.(2ქ) რა საშინელი ამბავი იხილა მოხუცმა პეტრემ მახათას მთაზე და რატომ ვერ იჯერებდა მომხდარს?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                                                                                                         
12.   (1ქ) გაიხსენეთ  ვალერიან   გაფრინდაშვილის  ლექსი  ,,სანტიმენტალური   ტრიოლეტი’’   და
უპასუხეთ   კითხვას:                                                                                                          
  რა  აქვთ   საერთო  ,,ბეღურასა’’   და   ,,ვერსალს?’’
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------13. (1ქ)  გაიხსენეთ  ,,მირიანის მოქცევა. ვის მისწერა წერილი წმინდა ნინომ?
. თეოდორას          . ელენე დედოფალს                 .  მირანდუხტს              . ანას
14. (1ქ) 14. რომელი მხატვრული ხერხია გამოყენებული შემდეგ მონაკვეთში:
 ,,მთაწმინდა ჩაფიქრებული, შეჰყურებს ცისკრის ვარსკვლავსა’’?
.შედარება     ბ. გაპირონება     . ეპითეტი       დ.მეტაფორა
15. (1ქ) 15. რომელი მხატვრული ხერხია გამოყენებული შემდეგ მონაკვეთში: ,,რომ საქართველო ამ გაზახულში , როგორც  ყოველთვის მოჰგავდა  ხვითოს’’?
. გაპიროვნება      . შედარება      .მეტაფორა      ეპითეტი
16.  (1)  რომელი  მხ.  ხერხია   გამოყენებული?
   ,,ისინი  ჩუმად  გადიხდიან  ლეჩაქთა  სამოსს,
    თვითონ  მდინარეც  და   დუმილიც  გალეჩაქდება’’
ა.მეტაფორა.                ბ.   ეპითეტი.                გ.   შედარება.        დ.   ჰიპერბოლა.
(3ქ)  გაიხსენეთ ავთანდილის ანდერძი. რას სთხოვს  ავთანდილი მეფეს, თუ წუთისოფელი გაწირავს და ცოცხალი  ვერ დაბრუნდება. რაინდის რა თვისება ჩანს მოცემული მონაკვეთიდან?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1
8. (8 ქ)  გაიხსენეთ  პოემა ,,ბედი ქართლისა’’. რატომ შემოიყვანა ნიკოლოზ ბარათავილმა პოემაში სოფიო?  დაახასიათეთ იგი და შეაფასეთ მისი პოზიცია.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________                                                                                          
                          





                                                                                                                                                               

No comments:

Post a Comment